به گزارش ایرنا، سعید زرین‌ فر روز سه شنبه در آیین افتتاح پروژه تحقیقاتی - پژوهشی طراحی و ساخت اولین بازوی بارگیری نفت خام در جزیره خارگ افزود: امروز در شرایطی هستیم که با وجود پیشرفت‌های بزرگ علمی در دنیا ولی نادانسته‌های بسیار زیادی وجود دارد و باید با انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی برای برطرف کردن این کمبودها تلاش کرد.
وی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و کمبودها را با برنامه ها و انجام کارهای تحقیقاتی می توان برطرف کرد.
زرین فر بیان کرد: علم بدون تحقیق و پژوهش توسعه نمی یابد از این نظر پژوهش یک کار اساسی است.
وی افزود: دانشگاه و صنعت به صورت جداگانه کارهایی را انجام می ‌دهند این درحالی است که باید شرایط به گونه‌ای باشد که کارهای صورت گرفته در دانشگاه به کار صنعت بیاید و نمونه این کار را در جهاد دانشگاهی شاهد هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: همه مجموعه دانشگاهی استان بوشهر باید در کنار صنعت و بویژه صنعت نفت قرار بگیرند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر نیز گفت: ساخت این بازوها تاکنون به چند کشور محدود بود که بدلیل تحریم ها خرید آنها با مشکلاتی روبرو بود و با همت محققان جهاد دانشگاهی برای نخستین بار در کشور طراحی و ساخته شد.
علی احمدی زاده افزود: جهاد دانشگاهی موفق شد با توان داخلی محققان خود مطابق با آخرین استانداردهای ملی و بین المللی این بازو را طراحی و بسازد.
پروژه طراحی و ساخت نخستین بازوی بارگیری نفت خام کشور در جزیره خارگ روز سه شنبه به روش ویدئو کنفرانس توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.