جواد رحمتی روز شنبه در نشست مشترک با مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه مطالعات اولیه، امکان استخراج نفت را در آذربایجان شرقی تائید می‌کند انتظار داریم هرچه سریع‌تر مناقصه اکتشاف نفت در استان برگزار و شاهد عملیات اجرایی این طرح باشیم.
وی بیان کرد: تحقق عملیات اکتشاف نفت در استان بدون شک می تواند در شکوفایی تولید، رونق اقتصاد، اشتغالزایی و توسعه فعالیت های صنایع مرتبط نقش بسزایی داشته باشد.
رحمتی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فنی و تخصصی بخش نفت و گاز آذربایجان شرقی اضافه کرد: ظرفیت صنایع استان در صنعت نفت و گاز باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: متخصصان استان در بخش‌های قطعه‌سازی، ماشین‌سازی و کمپرسور سازی بسیار توانمند هستند و می‌توانند بخشی از نیاز صنعت نفت را در این بخش تأمین کنند و این مهم با تسهیل حضور فعالان استان در بخش‌های مختلف صنعت نفت ممکن خواهد بود.
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به وجود دانشگاه‌های مادر در سطح استان گفت: خوشبختانه دانشگاه صنعتی سهند در استان در ارتباط با مجموعه وزارت نفت موفق عمل کرده و شاهد اجرای مطالعات میدان نفتی سروش و طرح ازدیاد برداشت توسط این دانشگاه در وزارت نفت هستیم و ما نیز تلاش می کنیم تا این همکاری ها گسترش یابد.
6120/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.