به گزارش ایرنا در این تجمع که از ساعت 10 تا 13 امروز چهارشنبه صورت گرفت، کارکنان سابق هواپیمایی کارون خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند با این وجود آن ها سه ساعت بعد، بدون حضور یافتن هیچ مسئولی در جمع خود، به تجمع خود پایان دادند.
این کارکنان از این جهت که مجموعه پیمانکاری و بیشتر نیروهای قراردادی حفظ شده و تنها تعداد معدودی از آن ها اخارج شده اند، با استناد به مشاوره های برخی وکلا، تمدید نشدن قراردادشان را غیر قانونی دانسته و خواستار بازگشت به کار هستند با این وجود طبق قانون کار کشور، با پایان یافتن قرارداد، کارفرما اختیار ادامه یا قطع همکاری با کارگر را دارد.
گفتنی است مسئولان استانی هواپیمایی کارون، این مسئله را سیاست کلی شرکت می دانند اما دفتر اصلی شرکت در مرکز به خبرنگار ایرنا اعلام کرد که خود را موظف به پاسخگویی نمی بیند.
گفتنی است از ابتدای مرداد تعدادی از کارکنان شرکت هواپیمایی کارون به دلیل اتمام قرارداد از کار کنار گذاشته شده اند.
120نفر در این مجموعه پیمانکاری مشغول کار بوده که به گفته نیروهای کنار گذاشته شده، بدون بیان هیچ دلیلی 42 نفر شامل کارکنان حراست و ramp ایستگاه این شرکت هواپیمایی همگی پس از اتمام قرارداد سالانه آنها، تمدید قرارداد نشده اند.
شرکت هواپیمایی نفت ایران (Naft Airlines) که نام آن به شرکت هواپیمایی کارون ایرلاینز (Karun Airlines) تغییر یافته، یکی از شرکت های قدیمی هواپیمایی ایران به شمار می رود.
هواپیمایی نفت به عنوان نخستین فعال در عرصه صنعت هوایی کشور در آغاز با هدف پشتیبانی عملیات اکتشاف نفت و استخراج و توسعه در مناطق نفتخیز جنوب فعالیت خود را در سال 1305 با نام «خدمات هوایی» آغاز کرد، سپس از واحدی زیرنظر مدیریت مناطق نفتخیز به صورت شرکتی مستقل ارتقا یافته و به عنوان شرکت حمل و نقل هوایی ایران – نفت، زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.
در سال 1379 سهام شرکت به صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت واگذار و به شرکت هواپیمایی نفت ایران تغییر نام داد و در نهایت این شرکت درسال 1395 باهدف توسعه ناوگان، معرفی خود به عموم و ارایه خدمات مطلوب ‌تر به تمام جامعه نام خود را به شرکت هواپیمایی کارون تغییر داد.
بیشتر پروازهای شرکت هواپیمایی نفت به مقاصد داخلی و در زمینه باربری و همچنین پروازهای مسافری بوده اما این ایرلاین به کشورهای مجاور ایران نیز برنامه های پروازی دارد.
2 فرودگاه بین المللی اهواز و فرودگاه بین المللی مهرآباد، قطب‌های اصلی این هواپیمایی محسوب می شوند.
9890/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.