به گزارش ایرنا محمد تقی زاده روز شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری جشنواره نوجوان سالم در محل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: شاداب سازی محیط مدارس خوزستان در اولویت راهبردی مجموعه تعلیم و تربیت این استان است.
وی گفت: مهمترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن جامعه است و مهمترین رسالت آموزش و پرورش حفظ و پرورش این سرمایه اجتماعی است.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه مهمترین ویژگی نوجوان سالم را فراگیری مهارت های زندگی اجتماعی دانست و بیان کرد: دوستی، محبت، رفاقت و احترام به والدین و معلمان مهمترین مهارت های زندگی اجتماعی هستند که دانش آموزان سالم و پویا باید در طول دوران تحصیل خود بیاموزند.
وی با اشاره به نقش مهم خانواده ها در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت، افزود: والدین به عنوان یکی از ارکان مهم نظام تعلیم و تربیت قلمداد می شوند. آموزش و پرورش به دنبال پررنگ تر کردن این نقش تاثیرگذار است.
تقی زاده همچنین گفت: برگزاری جشنواره نوجوان سالم گامی موثر در راستای تقویت نقش مهم دانش آموزان و والدین در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: جشنواره نوجوان سالم هر ساله در دو بخش استانی و کشوری برگزار می‌شود و امسال شاهد برگزاری هفتمین دوره این مسابقات در مدارس سراسر خوزستان هستیم.
محمود معزی افزود: مهم‌ترین هدف از اجرای این جشنواره، گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد، رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی است.
وی ادامه داد: شناسایی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مدارس و ادارات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و معرفی دستاوردها و ابتکارات پیشگیری و مراقبت در مدارس خوزستان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: جشنواره استانی نوجوان سالم در قالب موضوعاتی از قبیل شیوه‌های زندگی سالم، پیشگیری از رفتارهای پرخطر در استان برگزار می‌شود و پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به سوء مصرف مواد مخدر و همچنین پیشگیری از گرایش به خشونت از جمله محورهای برگزاری این جشنواره در خوزستان است.
وی معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان درخصوص زمانبندی برگزاری این جشنواره، بیان کرد:دبیرخانه استانی هفتمین جشنواره نوجوان سالم در محل اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان مستقر است. آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره 15 بهمن 97 خواهد بود.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.