معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: با اقدامات پیشگیرانه‌ای که از ابتدای امسال تشدید شده است بزه و آسیب اجتماعی در استان اردبیل در حوزه‌های مختلف روبه کاهش نهاده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، یوسف خدادادی در کارگاه آموزشی روحانیون مستقر با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: در بین آسیب‌های اجتماعی ما در استان اردبیل با بحث اعتیاد، طلاق، خشونت و حاشینه‌نشینی به عنوان یکی از معضلات جدی روبرو بودیم که در همه این حوزه‌ها برنامه‌های موثر و پیشگیرانه انجام شده و به نوعی کنترل و کاهش این آسیب‌ها را شاهد هستیم.
وی خاطرنشان کرد: ما برای کنترل و پیشگیری از این آسیب‌ها باید به دنبال عوامل موثر و بروز این آسیب‌ها باشیم که از جمله آن می‌توان بیکاری، فقر، عدم آموزش مهارت‌های زندگی و تربیت نادرست در نهاد خانواده و نهادهای آموزشی را از علل و عوامل وقوع این جرایم و بزه‌ها دانست که گاه افراد مختلفی را درگیر و گرفتار می‌کند.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل بیان کرد: ما در حوزه پیشگیری از وقوع جرم بیش از 50 برنامه را در حال اجرا داریم که عمده این برنامه‌ها بر محوریت آگاهسازی و توانمندی گروه‌های تاثیرگذار همچون روحانیون، معلمان، مربیان و سایر اقشار تاثیرگذار است تا آرام آرام روند کاهشی را در حوزه خشونت، طلاق و اعتیاد شاهد باشیم.
خدادادی با بیان اینکه همه این برنامه‌ها گام به گام و با مشارکت گروه‌های فعال و تاثیرگذار انجام می‌شود، افزود: در کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده برنامه‌های آموزش پیش از ازدواج، حین و بعد از ازدواج، راه‌اندازی مراکز مشاوره و همچنین برنامه جامع در آگاهی‌دهی به جوانان برای یک ازدواج روشن‌بینانه را تبیین کردیم تا آمار طلاق در استان اردبیل کاهش پیدا کرده و ازدواج سالمی را شاهد باشیم.
وی به برنامه‌های مقابله با اعتیاد اشاره و تصریح کرد: در کنار مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ ما خانواده‌ها را به اهمیت مسایل دینی و اعتقادی و تقویت باورهای مذهبی دعوت کردیم تا به نوعی از گرایش به سوءمصرف موادمخدر جلوگیری شود.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل به نقش پیشتاز روحانیون در کنترل این آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی اشاره کرد و گفت: ما از روحانیون انتظار داریم به عنوان شاخص‌ترین چهره الگوئی در جامعه از ظرفیت منابر و مساجد برای آگاهسازی جوانان در کاهش این آسیب‌ها استفاده کرده و به نوعی به تقویت بنیان خانواده و همگرایی جامعه کمک کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.