به گزارش ایرنا، ماهرخ بلوری روز یکشنبه در کارگروه خانواده و بانوان استانداری زنجان افزود: این درحالی است که طبق تبصر2 بند 2 مصوب نامه شورای عالی اداری کشور مبنی بر افزایش پست های مدیریتی زنان به 30 درصد تا پایان برنامه ششم توسعه اعلام شده است.
وی اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه و با مصوبه شورای برنامه ریزی استان یک میلیارد و 40 میلیون ریال به دبیرخانه کارگروه بانوان خانواده استان اختصاص یافته است.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس و با مکاتبات انجام گرفته 13 برنامه به دبیرخانه ارسال و پس از بررسی و انطباق آنها با اهداف، 2 طرح اجرایی با عنوان دوره های توان افزایی و ارتقای تاب آوری و نشاط آوری اجتماعی در پنج شهرستان، برگزاری کارگاههای کارآفرینی و ایجاد کسب و کارهای اجتماعی و خانوادگی در سه شهرستان مورد توجه قرار گرفت.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان خاطرنشان کرد: جشنواره تجلیل از مادران نمونه استان نیز نیمه آذر امسال در این استان برگزار می شود که از مجموع 28 دستگاه احرایی مکاتبه شده برای معرفی مادران نمونه با توجه به شاخص های اعلام شده فقط 19 دستگاه این کار را انجام داده اند.
وی بیان کرد: هم اکنون 100 مادر نمونه با رزومه کامل در اختیار دبیرخانه کار گروه قرار گرفته و در این میان دستگاههای اجرایی تا 15 آبان فرصت دارند، واجدین شرایط را معرفی کنند.
بلوری افزود: آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها وجود دارد و برای کاهش این مهم سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه برنامه های موثری را برای جامعه مخاطبان در نظر گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: تحقق این برنامه ها به همکاری و مشارکت روز افرون دستگاههای اجرایی نیاز دارد که این مهم بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

** 3.5 درصد جمعیت استان بانوان ورزشکار هستند
مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در این جلسه گفت: هم اکنون 3.5 درصد از جمعیت استان را بانوان ورزشکار تشکیل می دهند که با برنامه ریزی انجام گرفته در مسابقات و میادین مختلف مدال های رنگارنگی را کسب کرده اند.
علی خلیلی افزود: بر اساس اخرین آمار اعلام شده جمعیت بانوان استان، 518 هزار و 155 نفر است که تعداد ورزشکاران سازمان یافته 18 هزار و 224 نفر است که در 48 رشته ورزشی فعالیت می کنند.
این مسئول ادامه داد: در سال گذشته و امسال 130 نفر از بانوان این استان به تیم های ‌ملی دعوت که 95 نفر از آنها انتخاب شده اند.
وی اظهار داشت: این اداره کل برنامه هایی از قبیل برگزاری المپیاد استعدادیابی نخبگان ورزشی، جشنواره بازی‌های بومی و محلی، اجرای فاز دوم طرح اصلاح ساختار قامتی بانوان در سال جاری در نظر گرفته است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.