حبیب الله مسعودی فرید روز پنجشنبه در آیین راه اندازی 2 مرکز اورژانس اجتماعی و مرکز خدمات اجتماعی شهرستان ریگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز اورژانس اجتماعی امسال در 140 نقطه از کشور و مناطقی که بیش از 150 هزار نفر جمعیت دارد راه اندازی خواهد شد.
وی اظهار کرد: یکی از اقدامات در راستای کاهش آسیب های اجتماعی راه اندازی اورژانس های اجتماعی در کشور است و امروز به صورت همزمان در هفت شهرستان استان کرمان مرکز جامع خدمات بهزیستی راه اندازی شد.
مسعودی فرید ادامه داد: در این مراکز خدمات متنوعی شامل غربالگیری، شناسایی معلولیت ها آموزش و مهارت های زندگی به منظور تحکیم خانواده ارائه می شود.
وی گفت: در حوزه اجتماعی نیز از طریق صندوق های محلی توسط بهزیستی، شغل های خرد و مشاغل خانگی ایجاد خواهد شد.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور افزود: برای مهدکودک های حاشیه ای و مهدهای روستایی در حوزه اجتماعی استان کرمان هفت مرکز اورژانس اجتماعی راه اندازی خواهد شد.
مسعودی فرید بیان کرد: یک وعده غذای گرم در مهدهای حاشیه ای و روستایی به کودکان ارائه می شود که شهرستان ریگان در این زمینه در اولویت قرار دارد.
وی گفت: شهرستان های محروم استان کرمان را در قالب مهدهای روستایی و مهدهای حاشیه ای تحت پوشش صد در صدی ارائه یک وعده غذایی گرم قرار خواهیم داد.
فرماندار ریگان نیز در این بازدید اظهار کرد: ریگان یکی از شهرستان های محروم استان کرمان است که توجه ویژه مسئولان را می طلبد.
امین باقری افزود: کمبود نیروی انسانی در اداره بهزیستی و نبود کارشناسان در زمینه مشاوره از جمله مشکلات این شهرستان است.
وی گفت: ازدواج های فامیلی در شهرستان ریگان موجب افزایش معلولیت ها شده است.
مرکز اورژانس اجتماعی و مرکز جامع خدمات بهزیستی ریگان امروز با حضور معاون اجتماعی بهزیستی کشور راه اندازی شد.
ریگان یکی از شهرستان های محروم استان کرمان است و تا مرکز این استان 285 کیلومتر فاصله دارد.
خبرنگار: موسی ملائیان ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7442/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.