به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: کارگران اعتراضات و مطالبات خود را به شکل منطقی و درست پیگیری کنند و مسئولان باید برای جلوگیری از سوء استفاده دشمن به رفع این مشکلات کمک کنند.
وی با اشاره به تلاش آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و استاندار خوزستان در راستای تحقق مطالبات کارگران گفت: مسائل گروه ملی و شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ریشه در برخی بی تدبیری ها از سال ها قبل دارند.
امام جمعه موقت اهواز افزود: دخالت های ناروایی مانند تزریق نیرو به میزان زیاد در کارخانجات ظلم به کارشناسان و تکنسین ها است و موجب کاهش کارایی و افزایش هزینه ها می شود.
کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و گروه ملی صنعتی فولاد ایران در چند هفته اخیر خواستار رسیدگی به مشکلات خود شده اند.
کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.
مطالبات کارگران گروه ملی تنها به پرداخت حقوق معوقشان ختم نمی شوند و خواستار فعالیت مجدد خطوط تولید با تمام ظرفیت، تامین مواد اولیه تولید و همچنین تعیین مالک صالح برای شرکت هستند.
بانک ملی هم اکنون به عنوان مالک گروه ملی صنعتی فولاد ایران محسوب می شود و از آنجایی که این بانک بنگاه داری را وظیفه خود نمی داند تاکید بر واگذاری آن دارد.

** برخی نهادها برای رفع آبگرفتگی معابر اهواز همکاری نکردند
خطیب جمعه اهواز در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به مساله آبگرفتگی کوچه ها و معابر ناشی از بارندگی های اخیر در استان اشاره کرد و گفت: برخی نهاد ها برای رفع مشکل همکاری نکردند و فقط یکدیگر را مقصر جلوه دادند.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت های شهری از مسئولان خواست اجازه ندهند مشکلات بیشتر طول بکشند.
حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه کنار گذاشتن افراد شایسته بدلیل مسائل جناحی خیانت به کشور و مردم است، گفت: انتظار بر این است که نیروهای شایسته و کارآمد جایگزین بازنشستگان شوند.
وی با گرامیداشت شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس در روز 10 آذر اظهار داشت: شهید مدرس از الگوهای حضرت امام راحل و از شخصیت های استثنایی بود.
امام جمعه موقت اهواز افزود: نماینده ای که با کنار آمدن با جریان های سیاسی و قومی بخواهد رای بیاورد نمی تواند مدرس شود.
وی با اشاره به ورود نادرست برخی از نمایندگان به برخی از امور از جمله عزل و نصب ها گفت: نمایندگان مغلوب دشمنان خارجی نباشند و در برابر جریانات داخلی خلاف وظیفه نمایندگی خود عمل نکنند.
حجت الاسلام حسن زاده به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با شرکت کنندگان در کنفرانس وحدت اسلامی در روز یکشنبه بیان کرد: بر اساس فرمایشات ایشان، دشمن از بیداری اسلامی سیلی می خورد و مردم فلسطین و یمن پیروز می شوند.
وی همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز نیروی دریایی افزود: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس افتخارات زیادی آفرید و بعد از جنگ درخودکفایی تجهیزات نظامی بسیار موفق عمل کرد.
وی گفت: نیروی دریایی دشمن را مایوس می کند تا فکر تجاوز به ذهنش خطور نکند.
3004/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.