به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در آیین گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری خوزستان ، اصلی ترین عامل انرژی در جهان را نفت دانست و اظهارداشت: با ظهور انرژی های های جدید ، نفت همچنان به عنوان یک پشتوانه قوی در حوزه انرژی محسوب می شود.
وی با تاکید بر اینکه نفت در خوزستان به عنوان یک عنصر هویتی سیاسی و استراتژیک به حساب می آید؛ گفت: به همین علت این سرمایه ملی در زندگی مردم نقش مهمی ایفا می کند.
نماینده عالی دولت در استان گفت: چشم انداز اقتصاد آینده دنیا نشان دهنده افزایش تقاضای نفت است و جایگاه استراتژیک ایران به عنوان دارنده منابع عظیم این انرژی بر کسی پوشیده نیست.
شریعتی نفت را مهم ترین مزیت اقتصادی کشور خواند و دیپلماسی صحیح انرژی را ضامن تاثیرگذاری ایران در عرصه بین الملل برشمرد و گفت: در این زمینه سازندگان قطعات این صنعت نقش مهمی دارند که باید به آنها اهمیت داده شود.
استاندار خوزستان تصریح کرد: مدیریت راهبردی اقتضا می کند که در سمت توسعه گامهای بلندتر و سریعتری برداشته شود و با وجود تحمیل مشکلات به کشور باید اقدامات سریعتر انجام شود؛ در این راستا باید به سازندگان داخلی تکیه کنیم و با بهره گیری از ظرفیت مهندسی داخلی و پیمانکاران بومی توسعه این صنعت را شاهد باشیم.
وی همکاری های بین المللی در حوزه نفت را یک ضرورت خواند و گفت: این همکاری ها نباید برای تولید کنندگان و سازندگان داخلی ایجاد محدودیت کند به این دلیل که شرکت های بزرگ نفتی دنیا تجارب خود را در ایران و چاه های نفتی خوزستان کسب کرده اند.
او تصریح کرد: همین شرکت ها با آزمون و خطاهای متعدد به جایگاه فعلی خود رسیده اند و به همین دلیل می توان گفت تولید کنندگان نیز می توانند در این مسیر موفق عمل کنند.
این مقام مسئول در استان خوزستان با تاکید بر اینکه از تکنولوژی های بیرونی استقبال می کنیم، گفت: اما نباید خود را معطل و در انتظار خارجی ها قرار دهیم ، لازم است در این مسیر به سمت خودکفایی برویم.
شریعتی خاطرنشان کرد: حضور پیدا نکردن شرکت های خارجی در میادین و پروژه های نفتی ما باعث نمی شود که زمین گیر شویم به همین منظور باید به شکلی عمل کرد که تولید کنندگان ما حتی توان رقابت با این شرکت ها را پیدا کنند.
وی برگزار نمایشگاه صنعت نفت را یک فرصت برای تشکیل هلدینگ های تجاری و اقتصادی مهم و قدرتمند در زمینه نفت دانست و گفت: جهت گیری وزارت نفت و دولت به سمت حمایت از سازندگان و کارآفرینان داخلی است و این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تحقق اهداف تعیین شده برای توانمندسازی تولیدکنندگان است.

*برگزاری نمایشگاه نفت در تهران هیچ توجیهی ندارد
نماینده عالی دولت در استان با انتقاد از برگزاری نمایشگاه نفت در تهران، گفت: خاستگاه نفت ، استان خوزستان است و برگزاری این نمایشگاه به صورت جداگانه در استان تهران نوعی تمرکزگرایی است.
شریعتی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه در تهران هیچ توجیهی ندارد، گفت: اگر توسعه متوازن در کشور را طلب می کنیم و به تمرکز زدایی اعتقاد داریم باید در عمل نیز بر همین اساس اقدام شود.
وی تصریح کرد: مدیرعامل جدید مناطق نفتخیز جنوب موظف است که برگزاری این نمایشگاه در استان خوزستان را پیگیری کند.
دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری از یکم تا چهارم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی خوزستان برگزار شده است.

9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.