محمد یاقوت پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فراخوان تولید نمایش با موضوع دفاع مقدس در استان خوزستان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با حمایت انجمن یاد شده ، طی هفته جاری داده شده است که منتظر ارسال آثار نمایشی با موضوع دفاع مقدس هستیم.
وی افزود: براساس توافق نامه ای که میان انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی ایران به امضا رسیده است بعد از بررسی و تایید متون، آثار برگزیده با حمایت مالی انجمن هنرهای نمایشی ایران، نمایش برگزیده از نگارش تا اجرا، جهت تولید ، بازبینی و انتخاب می شوند.
رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان گفت: نمایشنامه‌نویسان خوزستان می توانند نمایشنامه های خود با موضوعات رویدادهای شاخص دفاع مقدس استان ، سرداران و شهدای دفاع مقدس خوزستان، عملیات های ماندگار دفاع مقدس در استان خوزستان و ... را به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، حداکثر تا 23 آبان ماه جاری برای بررسی و تایید به دبیرخانه تئاتر خوزستان واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ارسال کنند.
وی افزود: این حمایت تنها از گروه های تئاتری دارای پروانه و شناسنامه دار خوزستان صورت می پذیرد و هنرمندان خوزستانی در اولویت حمایت هستند.
وی با اشاره به خوزستان به عنوان صحنه اصلی رویارویی و ایثارگری مردم با دشمنان در 40 سال گذشته بیان کرد: جایگاه بالا و اهمیت جغرافیایی این استان در منطقه، خوزستان را به یک استان استراتژیک تبدیل کرده که مردمش با ایثارگری و مجاهدت و رشادت در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند.
یاقوت پور گفت: یکی از راه های شناسایی و معرفی الگوهای دفاع مقدس پرداختن به سیره، منش، سبک زندگی و الگوی رفتاری و روش شهدای برجسته هر قشر از جامعه در دوران دفاع مقدس در خوزستان همیشه قهرمان است .
به گزارش ایرنا در استان خوزستان 76گروه نمایشی پروانه دار و بیش از 100گروه نمایشی دارای شناسنامه فعالیت می کنند.

7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.