به گزارش ایرنا، غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشست شورای اجتماعی و فرهنگی خوزستان در محل استانداری، افزود: نشست های این شورا به صورت فصلی و با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می شود.
وی با تاکید به اهمیت مشارکت فعال مدیران دستگاه های اجرایی در شورای اجتماعی و فرهنگی گفت: حضور فیزیکی در نشست ها کافی نیست بلکه باید به شکل جدی در میدان حضور داشت و نسبت به رفع معضلات و دغدغه هایی که مردم با آن رو به رو هستند تلاش کرد.
وی در ادامه ایجاد دفاتر تسهیل گری را در مناطق حاشیه نشین خوزستان یک گام به سمت رفع چالش های موجود در این مناطق دانست و ادامه داد: اینگونه مناطق به ایجاد زیر ساخت عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی نیاز دارند که بررسی و نیاز سنجی آن بر عهده این دفاتر است.
استاندار خوزستان یاد آور شد: بر اساس مصوبه ملی شورای اجتماعی کشور وزارتخانه ها باید 15 درصد از اعتباراتی را که از این شورا دریافت کرده اند به خوزستان اختصاص بدهند و بر همین اساس مدیران استانی باید با تمام توان پیگیری این مصوبه بوده و اعتبارات اختصاص یافته را جذب کنند.
شریعتی گفت:در نشست های بعدی شورای اجتماعی خوزستان عملکرد دستگاه ها و میزان همکاری آنها با دفاتر تسهیل گری مناطق محروم مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود:مدیران باید به شهروند مسئولیت پذیری که با دفاتر تسهیل گری همکاری می کند، پاسخگو باشند و اگر گزارش شود که دستگاهی این افراد را به رسمیت نشناخته، برخورد خواهد شد.

** کاهش آسیب های اجتماعی راهبری برای رضایت اجتماعی
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت:در سال های گذشته برنامه خاصی در زمینه اجتماعی وجود نداشت ولی در 2 سال گذشته رضایت اجتماعی و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی به راهبردهای خوزستان برای رفع معضلات موجود در این زمینه تبدیل شده است.
علی حسین حسین زاده ادامه داد: این 2 راهبرد به افزایش رضایت عمومی و کاهش آسیب ها در مناطق حاشیه نشین منجر خواهد شد.
وی بیان داشت: آنچه دنیا در توسعه محلی اعتقاد دارد آن است که پیش از هرچیز باید به مولفه های فرهنگی و اجتماعی توجه کرده و کشور هندوستان بهترین نمونه است که می توان در این زمینه نام برد.
وی افزود: این درحالی است که در ایران رویکرد کالبدی در توسعه محلی بیش از همه مورد تاکید است.
حسین زاده خاطرنشان کرد: ساکنان مناطق حاشیه نشین را نمی توان رها کرد و دولت باید با برنامه ریزی که در دستور کار قرار می دهد به این شهروندان خدمات ارایه کند.
وی همچنین از فعالیت هشت دفتر تسهیل گری در خوزستان خبر داد و گفت: به زودی چهار دفتر دیگر در خوزستان راه اندازی می شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان افزود: توصیه می شود نیروی انسانی مورد نیاز این دفاتر از بین بانوان بومی همان محلات انتخاب شوند.
بر اساس این گزارش، در این نشست طرح توانمند سازی کوی علی آباد اهواز که در مجاورت فرودگاه اهواز و چاه های نفتی در محدوده شهر واقع شده توسط اعضای شورای اجتماعی خوزستان به تصویب رسید تا با به رسمیت شناختن این محله دستگاه های مختلف اجرایی به ارایه خدمات شهری بپردازند.
گفتنی است، بر اساس اعلام شورای اجتماعی خوزستان ، طرح توانمند سازی دیگر محلات و سکونتگاه های غیر رسمی این استان در دست تهیه است.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.