به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز شنبه در نشست هماهنگی برنامه های پیاده روی اربعین در دفتر امام جمعه دزفول افزود: با توجه به اقدامات اخیر آل سعود و حادثه تروریستی اهواز و جمعیتی که در راهپیمایی حرم تا حرم دزفول در اربعین حضور می یابند باید تدابیر امنیتی ویژه ای برای این آئین بزرگ فرهنگی در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه آیت الله موسوی جزایری نیز در این راهپیمایی مردم دزفول را همراهی می کند، گفت: تمهیدات لازم برای تسهیل در راهپیمایی و بازگشت مسیر باید درنظر گرفته شود.
امام جمعه دزفول بر ضرورت حفظ نظم و نظافت مسیر راهپیمایی حرم تا حرم در روز اربعین تاکید کرد و افزود: منازل، تالارها و باغ های واقع در مسیر راهپیمایی برای خدمات رسانی به مردم استفاده شوند.
مسئول ستاد اربعین شهرستان دزفول نیز گفت: حدود سه هزار مقنعه در نظر گرفته شده که در آستان سبزقبا به دختران شرکت کننده در راهپیمایی اهدا می شود.
ناصر نوری افزود: اجرای تعزیه، گروه مارش، نمازجماعت ظهر و عصر در آستان بن جعفر(ع) از جمله برنامه های روز اربعین در دزفول است.
وی اظهار داشت: قرائت قرآن و زیارت عاشورا از ساعت 6 و 30 دقیقه و راهپیمایی از آستان سبزقبا تا بن جعفر(ع) ساعت هفت صبح آغاز می شود.
مسئول ستاد اربعین دزفول افزود: با توجه به اینکه افراد شرکت کنده در این راهپیمایی باید مسیر 11 کیلومتری را در مدت سه ساعت و نیم طی کنند برنامه های فرهنگی، مداحی و نوحه خوانی ویژه ای در نظر گرفته شده است.
وی گفت: پس از برگزاری این پیاده روی نماز ظهر و عصر در محل آستان بن جعفر(ع) برگزار خواهد شد.
نوری افزود: این آئین با مداحی رضا پوررکنی، رجب لطفی خلف، محمد ابراهیمی، صادق روغنی، مبین رضا زاده، امین رافتی، امین قصری، حسن عسکری و قربانزاده همراه خواهد بود.
رئیس دامپزشکی دزفول نیز در این نشست اظهار داشت: طبق مصوبه کمیته برون بخشی مرکز بهداشت دزفول استفاده از دام در اربعین ممنوع است این در حالی است که ستاد اربعین دزفول یکی از برنامه های این راهپیمایی را استفاده از دام اعلام کرده و خواستار بررسی وضعیت بهداشتی دام ها شده است.
محسن ورجاوند افزود: با توجه به اینکه بخشی از راهپیمایی اربعین در خارج از شهر انجام می شود امکان ایجاد مزاحمت از سوی دام برای عزاداران در مکان باز کمتر است ضمن اینکه بهتر می توان بهداشت آنها را تامین کرد.
پس از رایزنی های صورت گرفته پیشنهاد شد این مصوبه اصلاحیه ای داده شود و استفاده از دام در بخشی از مسیر راهپیمایی مجاز شود.
هرساله راهپیمایی حرم تا حرم از آستان سبزقبا تا بن جعفر(ع) با حضور گسترده مردم دزفول در روز اربعین انجام می شود.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.