به گزارش ایرنا حجت تالاسلام مسعود صفی یاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر نیروهای داوطلب مردمی، 15 مبلغ، 6 مبلغه، هفت مداح و 6 قاری برای اجرای فعالیت های فرهنگی در موکب های استان به عراق اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه آموزش از مبدا شامل توجیه و آگاهی بخشی عمومی به زائران اربعین پیش از عزیمت، مدیریت فرهنگی و تبلیغی موکب ها در داخل و بیرون کشور و ارائه محتوا و تغذیه فرهنگی از وظایف عمده کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین است، اظهار داشت: حماسه اربعین فرصت بی بدیلی برای تقویت انسجام و یکپارچگی است.
وی گفت: بر اساس سیاست های اتخاذ شده موکب های اربعین در سال جاری مسئولیت دوچندان پیدا کرده اند و علاوه بر ارائه خدمات تدارکاتی، فعالیت های تبلیغی و فرهنگی را نیز انجام خواهند داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برای ارتقای آگاهی عمومی زائران پیش از اعزام به پیاده روی اربعین از شبکه های مردمی بهره گرفته ایم، گفت: ساماندهی اعزام و استقرار گروهای فرهنگی در موکب ها و در مسیر پیاده روی انجام شده و درقالب یک جزوه با عنوان' شوق اربعین' نیز همه موارد لازم از شروع تا پایان برای اطلاع زائران تدوین شده است که پیش از عزیمت تحویل زائران می شود.
وی افزود: یک دی وی دی نیز با نام 'ره توشه اربعین' برای تغذیه محتوایی برنامه های فرهنگی موکب ها برای استفاده مسئولان موکب ها آماده شده است.
رییس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان زنجان به اجرای طرح 'نایب الشهید' در مراسم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: براین این منظور لیستی از شهدای استان، غرب و شهدای مدافع حرم آماده شده و بر اساس فرآیندی که تعریف شده، هر زائر نایب یک شهید در زیارات اربعین می شود.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.