عده ای از شهروندان آبادانی ساکن کوی ذوالفقاری، شطیط ، اروسیه، کوی فرهنگیان، احمدآباد و جمشیدآباد از نامطلوب بودن کیفیت آب آشامیدنی این مناطق گله مند بوده و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا رفع مشکل کدورت آب و بالا بردن کیفیت آب این مناطق را خواستار شدند.
یکی از ساکنان کوی ذوالفقاری ضمن اظهار گله مندی از قطع مکرر و افت فشار آب در این منطقه گفت: شبکه آب آشامیدنی در منطقه ایستگاه هفت ذوالفقاری به طور مکرر قطع شده و یا افت فشار دارد.
عبدالرضا خفایی افزود: علاوه بر این بوی نامطبوع آب جاری در شبکه آبرسانی این منطقه نیز موجب شده تا علاوه بر آشامیدن برای مصارفی چون شست و شوی میوه و سبزیجات نیز آب بشکه ای خریداری کنیم.
وی با بیان اینکه کیفیت آب در این مناطق نامطلوب است گفت: به رغم تعویض مکرر فیلترهای دستگاه آب شیرین کن خانگی ، این دستگاه به دلیل کدورت بالای آب قادر به تصفیه آب نبوده و به ناچار باید آب آشامیدنی را از مراکز فروش خریداری کرد.
ایمانا ثوامری نژاد یک شهروند دیگر نیز بیان داشت: آب جاری در شبکه آشامیدنی منطقه ذوالفقاری، به دلیل بالا بودن کدورت و کاهش کیفیت حتی برای شست و شو قابل استفاده نیست.
یکی از ساکنان جمشیدآباد آبادان نیز گفت: اهالی این منطقه به دلیل افت فشار ناچار به استفاده از پمپ می باشند.
یاسر ابودوله گفت: در این چند روز آب آشامیدنی شبکه در این منطقه علاوه بر داشتن کدورت و ناخالصی ، کیفیت خود را از دست داده و بوی نامطبوع دارد.
مدیر آبفای آبادان نیز با تائید این مشکل در کوی ذوالفقاری گفت: شبکه آب شهری در منطقه ذوالفقاری ناقص و نیاز به تعویض دارد.
علیرضا خلیلی نیا به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور اصلاح و تعویض شبکه آب شهری در منطقه ذوالفقاری مجری طرح از اردیبهشت ماه عملیات اجرایی را آغاز کرده و پیمانکار در حال حاضر در منطقه شطیط تجهیز کارگاه کرده و پیش بینی می شود تا اواخر سال کار اصلاح شبکه در این مناطق به پایان برسد.
وی در خصوص نامطبوع بودن آب شبکه در برخی از نقاط آبادان گفت: با توجه به اینکه در چند روز گذشته تعمیرات اساسی روی خط دوم طرح آبرسانی غدیر انجام شده و در زمان تعمیر برای جبران کمبود آب در شبکه 70 درصد آب مصرفی از رودخانه بهمشیر برداشت می شود لذا کیفیت آب در برخی مناطق شهری کاهش می یابد.
وی در ادامه گفت:پس از پایان تعمیرات اساسی خط آبرسانی غدیر و تزریق آب به شبکه آبادان کیفیت آب در شبکه آبرسانی این شهر بهبود می یابد.
خلیلی نیا در رابطه با آبرسانی به مواکب در مرز شلمچه نیز گفت: آب مصرفی مواکب در شلمچه از تاسیسات آبرسانی و آب شیرین کن دیرفارم تامین می شود.
طرح آبرسانی غدیر که آب آن از دریاچه سد کرخه تامین می شود به 25 شهر و یک هزار و 608 روستا آبرسانی می کند.
در گام نخست آب با لوله یک هزار و 800 میلیمتری به آبادان، خرمشهر، آبادان، دشت آزادگان و هویزه منتقل شد.
در گام دوم طرح غدیر آب از سد کرخه تا ام الدبس منتقل می شود و از آنجا به وسیله دستگاه پمپاژ دشت آزادگان به سمت آبادان و خرمشهر هدایت می شود و با تکمیل فاز دوم این طرح دیگر نیازی به استفاده از آب شیرین کن در این شهرستانها نیست.
کیفیت آب شهرستان های خرمشهر و آبادان در چند هفته گذشته به دلیل قطعی مکرر آب غدیر به نحو غیرمتعارفی کاهش یافت و مشکلاتی را برای شهروندان آبادان و خرمشهر موجب شد.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.