به گزارش ایرنا سردار یعقوب سلیمانی در مرز شلمچه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ستاد اربعین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور عراق در کنار دیگر موکب های مردمی 110 هزار ظرفیت اسکان و موقعیت در شهرهای نجف، کربلاو سامرا ساماندهی کرده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این 12 گروه پزشکی با مشارکت جمعیت هلال احمر داروی مورد نیاز زائران را تامین می کند و عملیات تیم های پزشکی توسط ستاد اربعین سپاه صورت می گیرد.
سردار سلیمانی با بیان اینکه تاکنون 200 دستگاه تریلر حامل تجهیزات مورد نیاز موکب های ایرانی مستقر در عراق حمل شده است افزود: زائران در مرز مهران رایگان به نجف منتقل شدند.
وی به ساماندهی ،خدمات رسانی و پشتیبانی فرهنگی از موسسه های عراق را یادآور شد و گفت: جایگاه سیار عرضه سوخت ، نانوایی و پشتیبانی تغذیه در عراق فراهم شده است.
فرمانده قرارگاه راهیان نور در بخش دیگری به تشکیل جلسه هماهنگی تردد زائران اتباع خارجی در مرز شلمچه اشاره کرد و با اعلام برنامه ریزی صورت گرفته برای تکریم زائران غیرایرانی در این گذرگاه مرزی گفت:گیت های خروجی زائران خارجی در مرز شلمچه با تمام ظرفیت فعال بوده ضمن اینکه ستاد استقبال مردمی از زائران خارجی نیز با مشارکت همه دستگاهها و محوریت مردم در حال فعالیت است.
سردار سلیمانی افزود: امسال نسبت به سال گذشته به تدریج شاهد افزایش حضور گسترده زائران هستیم و ظرفیت حضور زائران از مرزهای زمینی کشور قریب به 2 برابر شده است.
وی گفت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با کشورهای همجوار و فراهم کردن زیر ساخت ها پیش بینی می شود استقبال اتباع خارجی برای سفر به کربلای معلی نسبت به سال گذشته بیشتر شود.
سردار سلیمانی در خاتمه گفت: تمام ظرفیت های ستاد اربعین سپاه و بسیج تا بازگشت زائران از کربلا شبانه روزی در حال خدمت رسانی هستند.
مرز شلمچه یکی از سه گذرگاه رسمی عبور زائران اربعین حسینی است.
گذرگاه شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر در خوزستان و 25 کیلومتری بصره قرار دارد.
از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از 120 هزار زائر از مرز شلمچه راهی کربلای معلی شدند.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.