به گزارش ایرنا، فرماندهان مرزبانی استان ایلام و گارد مرزی منطقه سه عراق در هفتمین نشست مشترک در مرز مهران بر تعامل و همکاری مطلوب بین 2 کشور جهت ایجاد امنیت و سلامت تردد زائران به خصوص در زمان برگزاری آیین اربعین حسینی تاکید کردند.
در این نشست راهکارهایی برای ارتقا امنیت پایدار در مرز پیشنهاد شد تا 2 کشور با آمادگی و امنیت بیشتر بتوانند در خدمت زائران اربعین حسینی باشند، همچنین توافق شد تا فرصت باقی مانده برای هماهنگی بیشتر چندین جلسه تعاملی دیگر برگزار شود.
فرمانده مرزبانی استان ایلام در این نشست که در محل پایانه مرزی مهران برگزار شد، گفت: ماموریت مرزبانان 2 کشور رفع مشکلات سنوات قبل و بررسی راهکار چگونگی خدمات رسانی بیشتر به زائران حسینی است.
فرمانده گارد مرزی منطقه 3 عراق نیز از آمادگی نیروهای این گارد برای خدمات رسانی به زائرین در اربعین امسال خبر داد و گفت: در این نشست ما به دنبال رفع موانع و مشکلات سال گذشته هستیم که در این خصوص تمام تلاش خود را برای رفع آنها بکار خواهیم بست.
علی حسین عباس افزود: برای تسهیل در تردد زائرین تعداد کارکنان در مرز زرباطیه و دیگر مرزها را افزایش می‌دهیم و قرار است که دیگر مدیران ارشد در مرزها به طور شبانه روزی حضور داشته باشند.
وی یادآور شد: زائران اربعین حسینی میهمان ما هستند و ما متعهد به تامین امنیت این عزیزان در خاک عراق هستیم و در این راه تمام تلاشمان را برای رفاه آنان انجام خواهیم داد.
در پایان نشست توافق نامه همکاری بین فرماندهان مرزبانی استان ایلام و گارد مرزی منطقه سه عراق به امضا رسید.
شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از 2 میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.