به گزارش ایرنا علیرضا قلعه ‌ناصری روز دوشنبه در حاشیه ورود کاروان ورزشی خوزستان اعزامی به مسابقات پاراآسیایی به اهواز، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سطح رقابت ها نسبت به دوره های قبل خیلی بالاتر بود و به نوعی در حد رقابت های پارالمپیک بود اما خوشبختانه کاروان ورزشی کشورمان عملکرد بسیار خوبی داشت و در جایگاه سوم قرار گرفت.
دارنده نشان طلا ماده پرتاب دیسک کلاس ادغامی F54/55/56 بازی‌ های پاراآسیایی جاکارتا با بیان اینکه در جریان مسابقات با بیماری سرماخوردگی دست و پنجه نرم می کردم و اصلا فکرش را نمی ‌کردم که بتوانم به نشان طلا برسم گفت: در دوره های قبل موفق به کسب 2 نشان نقره شده بودم اما در این دوره به نشان طلا رسیدم که از این جهت بسیار خوشحال هستم.
وی با بیان اینکه رقابت با ورزشکاران ایرانی در این رقابت ها بسیار سخت بود افزود:پیش از این تصور می کردم که به نشان نقره برسم و آقایان جلیل باقری و حامد امیری نشان طلا و برنز این ماده را کسب کنند اما با پرتابی که انجام دادم توانستم خوش رنگ ترین نشان را کسب کنم.

امان اله پاپی: 2 متر رکورد جهان را جابجا کردم
دارنده نشان نقره ماده پرتاب نیزه کلاس F 57 این رقابت ها نیز گفت: سطح مسابقات در کلاس من خیلی بالا بود و با وجود اینکه 2 متر رکورد جهان را جابجا کردم اما به نشان نقره رسیدم.
امان اله پاپی در خصوص برنامه های آینده خود افزود: اگر چه جزو نفرات نخست رنکینگ جهانی هستم اما برای مسابقات جهانی امارات تمام تلاشم را می کنم که ورودی مسابقات پارا المپیک 2020 را بگیرم.
وی ادامه داد: امیدوارم مسئولان از ورزشکاران جانباز و معلول حمایت کنند؛ آیین بدرقه ای که برای ما گرفته شد در حد و اندازه ورزشکاران خوزستان نبود. در کلاسی که شرکت می کنم علاوه بر خودم یک ورزشکار دیگر نیز رکورد پارا المپیک ریو را شکست لذا این موضوع نشان می دهد که کار سختی در پیش دارم.

فاطمه برقول: شطرنج بازان کشورمان با صفحات شطرنج مسابقات آشنا نبودند
دارنده نشان طلا، نقره و برنز رقابت های شطرنج نابینایان و کم بینایان بازی های پارا آسیایی جاکارتا در بخش های مختلف نیز با اشاره به اینکه سطح مسابقات بسیار بالا بود گفت: با توجه به اینکه شطرنج ‌بازان کشورمان با صفحات شطرنج موجود در مسابقات آشنایی نداشتند، کار برای ما بسیار دشوار بود و این امر باعث شد که در دور اول مسابقات سریع چندین اشتباه فاحش داشته باشم و نشان طلای انفرادی را از دست بدهم.
فاطمه برقول افزود: هوای جاکارتا محل برگزاری مسابقات بسیار گرم و شرجی بود و از نظر تغذیه کمی مشکل داشتیم اما با این وجود توانستیم نتایج بسیار خوبی به دست آوریم.
وی با اشاره به اینکه از مسئولان کشور و خوزستان خواهش می‌ کنم به رشته شطرنج نابینایان بیشتر بها دهند چرا که این رشته در سال های اخیر مظلوم واقع شده و شطرنج بازان نابینا به حق و حقوق خود نرسیده اند.
به گزارش ایرنا کاروان ورزشی ایران در سومین دوره بازی‌ های پاراآسیایی جاکارتا با 51 نشان طلا، 42 نقره و 43 برنز در رده سوم جدول این مسابقات قرار گرفت که از این تعداد 6 نشان طلا، 6 نقره و هفت برنز توسط خوزستانی ‌ها به دست آمد.
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.