نصراله فخرمجدیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:پرورش قرقاول، زالو، کشت و تولید صیفی جات، قارچ و شیر از جمله فعالیتهایی است که با تلاش و همت اهالی روستاهای بخش مرکزی دزفول در حال انجام است .
وی با بیان اینکه صیفی جات تولید بخش مرکزی دزفول بخاطر کیفیت بالا به روسیه نیز صادر می شود گفت:مجتمع تفریحی رفاهی حوالی سه راه آوج دزفول با پیشرفت حدود 50 درصدی در حال احداث است که اگر مشکل وثیقه بانکی برای اخذ تسهیلات بانکی حل شود تا شش ماه آینده شاهد بهره برداری از این مجتمع تفریحی خواهیم بود.
بخشدار مرکزی دزفول با بیان اینکه کلیه طرحهای اشتغالزا توسط بخش خصوصی در این بخش اجرا می شود گفت: حدود 30 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی برای ساخت این مجتمع هزینه می شود.
مجدیان افزود: سردخانه و سورتینگ شرکت قارچ جلگه دز نیز در حال احداث است که با ساخت آن شاهد گسترش تولید و صادرات قارچ این شهرستان خواهیم بود.
وی گفت:طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده 35 میلیارد ریال اعتبار به ساخت سردخانه این شرکت اختصاص یابد.
وی به فعالیت تعاونی زنبورداران و عسل داران دزفول نیز اشاره کرد و گفت:طبق آمار ارائه شده سالانه 540 تن عسل در سطح شهرستان دزفول تولید می شود که نمونه دیگری از اجرای طرحهای اشتغالزا در مناطق روستایی این شهرستان است.
بخشدار مرکزی دزفول به فعالیت زنان سرپرست خانوار در مناطق روستایی این بخش نیز اشاره کرد و گفت:زنان سرپرست خانوار در این بخش در کپوبافی، قالی بافی و تولید دیگر صنایع دستی فعالیت دارند و بازار خود را نیز پیدا کرده اند.
فخرمجدیان اضافه کرد:شرکت تعاونی گاومیش داران دزفول نیز با تولید 25 تن شیر از دیگر تعاونی های برتر در زمینه اشتغال می باشد که شیر تولیدی این گاومیش داران به استانهای همجوار نیز ارسال می شود ولی با توجه به ظرفیت تولیدی امکان بازاریابی بیشتر نیز وجود دارد.
وی از گلخانه صنعتی شهرستان دزفول به عنوان نخستین گلخانه صنعتی شمال خوزستان یاد کرد و گفت:این گلخانه بر خلاف دیگر گلخانه های موجود هر 12 ماه سال تولید گل دارد که بر اهمیت صادرات این محصولات می افزاید.
بخشدار مرکزی دزفول بر ضرورت فعال کردن مرز هوایی این شهرستان در جهت رونق اقتصادی و صادرات محصولات تاکید کرد و گفت:اگر مرز هوایی دزفول برقرار و امکان صادرات محصولات دزفول فراهم شود بخش عمده ای از مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان نیز حل می شود.
وی گفت:همکاری نکردن بانک ها جهت ارائه تسهیلات و وثیقه هایی که در نظر گرفته می شود از دیگر مشکلات کارآفرینان این بخش می باشد که انتظار می رود با همکاری و مساعدت مسئولان رفع شود.
فخر مجدیان ضمن تقدیر از حمایت و تعامل مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان گفت:استانداری خوزستان توجه ویژه ای به بخش مرکزی دزفول داشته که امیدواریم این حمایت ها تداوم یابد.
بخشدار مرکزی دزفول گفت:نمایشگاه محصولات تولیدی بخش مرکزی دزفول برای دو سال در تهران برگزار شد که در نخستین سال برگزاری این نمایشگاه، بخش مرکزی دزفول رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرد و امسال نیز امیدواریم برای سومین بار تولیدات این بخش به نمایش درآید.
بخش مرکزی دزفول با دارا بودن 38 روستا حدود 110 هزار نفر جمعیت دارد که از این جمعیت 65 هزار نفر در مناطق روستایی این بخش ساکن هستند.
7278/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.