سیدمرتضی نیرومند اسکویی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده مبادی وررودی شهرها بهترین محل برای ایجاد این مراکز است، افزود: دومین مجتمع صنایع دستی استان در شهرک صنعتی بعثت تبریز در مسیر بزرگراه تبریز - بازرگان طراحی و اجرا می شود.
وی اظهار داشت: ایجاد مجتمع های اشتغال هنرمندان صنایع دستی در راستای امضای تفاهم نامه ای بین این شرکت و اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان در دستور کار قرار گرفته است.
نیرومند اسکویی ادامه داد: ‌بر اساس این تفاهم نامه اداره کل میراث فرهنگی موظف است تا هنرمندان صنایع دستی را شناسایی و با تهیه بانک اطلاعات، هنرمندان واجد صلاحیت را به شرکت شهرک های صنعتی معرفی کند.
وی یادآوری کرد: برگزاری دوره های آموزشی مستمر در راستای توسعه فضای کسب و کار و هماهنگی لازم با مراجع مختلف برای ایجاد بستر در راستای تحقق اهداف از دیگر تعهدات میراث فرهنگی در ایجاد سایت های اشتغال هنرمندان صنایع دستی است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه، شرکت شهرک های صنعتی استان نیز موظف به تملک اراضی مورد نیاز این مجتمع ها، جلب مشارکت بخش خصوصی، ‌اجرای زیرساخت های لازم و واگذاری واحدهای کارگاهی به متقاضیان است.
نیرومند اسکویی با بیان اینکه سایت های اشتغال، ماهیت نمایشگاهی - کارگاهی خواهد داشت، افزود:‌ برای حمایت از اشتغال هنرمندان صنایع دستی تسهیلات ویژه ای نیز در نظر گرفته می شود.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.