به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی منصوری شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد اشتغال شهرستان آزادشهر اظهار داشت: گلستان سالانه محل عبور 12 میلیون مسافر است که اکثرا اقامتی در این استان ندارند و چنانچه توقفی هم نمایند در بیشتر موارد از چادر استفاده می کنند.
وی افزود: با یک نگاه اجمالی می توان به این نتیجه رسید که عدم جذب مسافر در جهت بازدید از جذابیت های منطقه ای باعث از دست رفتن این موقعیت مهم شده است.
منصوری با بیان اینکه جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان گلستان در حد بین المللی است، افزود: این استان می تواند منزلگاه مسافران شود و سرمایه گذاری و برنامه ریزی بلندمدت در این زمینه می تواند باعث سودآوری مناسب برای بنگاه های اقتصادی شود.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تصریح بر این نکته که سرمایه گذاری ها باید هدفمند صورت گیرد، افزود: گاهی اطلاعات کافی می تواند باعث سودآوری بیشتری شود و گلستان نیز در این زمینه از ظرفیت های فراوانی بهره مند است.
وی درخصوص سختی تامین تضامین و وثایق بانکی نیز گفت: وزارت کار در راستای تسهیل تامین تضامین سرمایه گذاران برای ارائه به بانک ها نیز راهکاری مناسب اندیشیده و با راه اندازی صندوق ضمانت تعاون تا سقف دو میلیارد و پانصد میلیون ریال برای آقایان و سه میلیارد برای زنان سرپرست خانوار با ارائه سفته در نزد بانک ها تضمین می کند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه برخی سرمایه گذاران بخش خصوصی با ایراد مشکلاتی نظیر طولانی بودن فرآیند ارائه تسهیلات، بالا بودن نرخ سود وام های بانکی، تضامین سنگین بانکی و قابل پیش بینی نبودن شرایط اقتصادی و بازار حتی در کوتاه مدت، نسبت به وضع موجود انتقاد کردند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه دو معاون و هیات همراه روز پنجشنبه در آستانه هفته دولت به منظور افتتاح و بازدید از چند پروژه وارد استان گلستان شدند.
شهرستان آزادشهر با 95 هزار نفر جمعیت در شرق گلستان قرار دارد.
/1860/9433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.