رییس انجمن صنفی کامیون داران و تریلر شهرستان دزفول در حاشیه این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان دین خود را بارها به کشور ادا کرده ولی اکنون مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است.
منصور جراح زاده افزود: بیش از 10 سال است که کامیون داران به دنبال رفع مشکلات خود هستند ولی متاسفانه اقدام عملی در این راستا انجام نشده و فقط وعده توخالی دریافت کرده اند.
وی اظهار داشت: شرکت های حمل و نقل با دلال بازی های خود حق کامیون داران را از نظر شرعی و قانونی ضایع می کنند و متاسفانه کسی یا نهادی با آنها برخورد نمی کند.
رئیس انجمن کامیون داران و تریلر شهرستان دزفول افزود: برخی مشکلات کامیون داران دزفول مانند خرید لاستیک و قطعات در سطح کشور فراگیر است.
وی گفت: درآمد کامیون داران براساس ریال است ولی قیمت اجناس و قطعات حتی ایرانی براساس دلار تعیین می شوند که مسئولان اتاق اصناف باید در این خصوص پاسخ بدهند.
جراح زاده با اشاره به وجود بیش از یکهزار و 300 کامیون در شهرستان دزفول افزود: برخی از این کامیون ها خدمات شهری هستند و به دلیل خدمات نگرفتن از دولت، بارنامه نمی گیرند لذا شمارش و ثبت نمی شوند که این موضوع موجب کم شدن سهمیه سوخت و لاستیک شهرستان شده است.
وی با انتقاد از توزیع ناعادلانه بار و لاستیک اظهار داشت: مواردی در شهرستان وجود دارد که حق قانونی برای دریافت لاستیک دارند ولی هنوز سهمیه خود را دریافت نکرده اند و کسی در این خصوص پاسخگو نیست.
رئیس انجمن کامیون داران و تریلر شهرستان دزفول با بیان اینکه بیش از 50 تا 100 کامیون در دزفول تردد دارند، افزود: دزفول تنها شهرستانی است که در شمال خوزستان خدمات حمل و نقل ارائه می دهد.
جراح زاده گفت: تاکنون به تمام ارگان های حفاظتی و نظامی و مسئولان درخصوص نبود امنیت در راه ها مکاتبه شده است و همه آنها در جریان مشکلات کامیون داران هستند ولی متاسفانه پاسخ آنها این بوده که در روز سفر کنیم حال آنکه سفر به برخی مقاصد کشور بیش از سه روز زمان می برد.
وی با بیان اینکه کامیون داران اکنون با مشکل لاستیک مواجه هستند، افزود: اگر با این لاستیک های پاره حرکت کنیم و لاستیک زیر بار ترکیده شود چه کسی باید پاسخگو باشد؟
رئیس انجمن کامیون داران و تریلر دزفول گفت: افزایش 20 درصدی کرایه کذب است؛ ملاک ما پایانه ها هستند مثلا پایانه بندر امام پارسال کرایه هر تن از تهران به شمال را یک میلیون و 100 هزار ریال اعلام می کرد که اکنون هم این نرخ تغییری نکرده است.
جراح زاده اظهار داشت: شهرستان دزفول در یک سال کاری بیش از 50 میلیارد ریال مالیات می دهد ولی حتی یک ریال هم خدمات نمی گیرد.
وی افزود: برخی از شهرستان های همجوار مانند پلدختر که نصف دزفول هم کامیون ندارند، پایانه دارند ولی شهرستان دزفول با این ظرفیت پایانه ندارد.
رئیس انجمن کامیون داران و تریلر دزفول گفت: بیش از 45 دستگاه کامیون از شهرستان دزفول بدون حتی یک ریال در زلزله کرمانشاه به ارائه خدمات پرداختند و حتی پول عوارض و گازوئیل را هم خود پرداخت کردند.
وی افزود: برای کمبود آب شهرستان آبادان و ستاد اربعین نیز همین دستور اجرا شد زیرا هنگامی که باید خدمات رسانی شود ما سربازان این انقلاب بودیم، هستیم و خواهیم بود ولی انتظار کمک داریم و مسئولان باید در این شرایط سخت به داد ما برسند.
جراح زاده اظهار داشت: برخی از کامیون داران به دلیل نبود لاستیک اکنون بیش از 70 روز است که کار نکرده اند و نانی به خانه نبرده اند.
محمد انجیرزاده مسئول بازرسی انجمن کامیون داران و تریلر شهرستان دزفول نیز درخصوص این مشکلات گفت: تاکنون کامیون داران دزفول سه بار تجمع کرده اند که هر بار مسئولان وعده هایی برای رفع مشکلات داده اند ولی هیچ کدام عملی نشده اند.
وی نبود گازوئیل و بیمه تکمیلی را از مشکلات کامیون داران شهرستان دزفول عنوان کرد و افزود: لوازم یدکی بیش از 600 درصد افزایش قیمت داشته است.
انجیرزده با بیان اینکه ماه قبل به هر کامیون حدود 100 لیتر کمتر گازوئیل داده اند، گفت: با وجود گرانی سرسام آور عوارض آزاد راه ولی ترمیم جاده ها صورت نمی گیرد که این موضوع نیز خساراتی به کامیون ها وارد می کند.
وی افزود: لاستیک های ما توسط اداره راه و ترابری می آیند و انجمن وظیفه دارد به کامیون داران معرفی نامه بدهد تا بتوانند لاستیک خود را دریافت کنند ولی متاسفانه اداره راه و ترابری توزیع لاستیک ها را به درستی انجام نمی دهد و برخی از سهمیه ها معلوم نیست کجا می روند.
وی اضافه کرد: اگر هم لاستیکی به ما داده اند یا تاریخ آن سر رفته یا جنس آن نامرغوب بوده است برای مثال یکی از همکاران ما با همان لاستیک های نامرغوب تردد کرده که بیش از 500 میلیون ریال خسارات دیده است.
مسئول بازرسی انجمن کامیون داران و تریلر شهرستان دزفول اظهار داشت: کارافتادگی بیش از 70 درصد ناوگان حمل و نقل، کمیاب شدن اجناس و نبود امنیت در جاده ها از اهم مشکلات کامیون داران است.
مهدی دوستان زاده عضو هیات مدیره انجمن صنفی کامیون داران شهرستان دزفول نیز گفت: وقتی کامیونی کار نکند جنسی وارد نمی شود و در نهایت اجناس گران می شوند ولی از مردم ولایتمدار دزفول می خواهیم ما را درک کنند زیرا به دلیل بی مهری مسئولان، نبود لاستیک و قطعات و نداشتن بیمه این چرخه از کار افتاده است.
وی خواستار حمایت مسئولان برای راه اندازی مجدد ناوگان حمل و نقل شد و افزود: از تمامی مسئولان خواستار رفع مشکلات هستیم تا این چرخه دوبارره فعال شود و به خدمات رسانی به مردم بپردازد.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با حضور در جمع کامیون داران معترض اظهار داشت: رفع مشکلات کامیون داران را از طریق نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی پیگیری می کنم.
سید مصطفی عظیمی فر افزود: امروز مشکلات کامیون داران را شنیدم و حتما به مسئولان مربوطه اطلاع رسانی می کنم تا به زودی مشکلات برطرف شوند.
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.