به گزارش ایرنا ولی اله حیاتی سه شنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان خرمشهر اظهار داشت: شرکت نفت و گاز اروندان و صنایع نیشکر میرزا کوچک خان موظف به رفع کاستی های مدارس در بخش های شهری و روستایی هستند.
وی اظهار داشت: هر دستگاهی که از اجرای مصوبات شورای سلامت شهرستان تخطی کند به عنوان ضابط قضایی با وی برخورد جدی خواهد شد.
حیاتی در بخش دیگری اجرای طرح زنده گیری سگ های ولگرد را از دغدغه همه مسئولان ذیربط بیان کرد و گفت: به منظور اجرای طرح سه ماهه زنده گیری یکهزار قلاده سگ ولگرد با اعتباری بالغ بر 10میلیارد ریال مصوب شده و این طرح توسط بخش خصوصی با نظارت شهرداری خرمشهر باید اجرایی شود.
وی گفت: همچنین شرکت نفت و گاز اروندان ، بندر و دریانوردی خرمشهر، سازمان منطقه آزاد اروند و شهرداری مکلف به تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح می باشند و در مرحله نخست این دستگاه موظف به پرداخت یک میلیارد ریال می باشند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در خصوص کمبود آب در پایانه مرزی شلمچه گفت: مدیریت آب باید به امور شهری آبفای خرمشهر سپرده شود و قرار بر این است به زودی مشکل کمبود آب در این نقطه مرزی مرتفع شود.
حیاتی از مسئولان پایانه مسافری و تجاری مرز شلمچه خواست برای جبران کمبود آب در این نقطه به وسیله تانکرهای آبرسان آب مخازن را تامین کنند.
نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه 12 روستای این شهرستان از آب شرب مناسب برخوردار نیستند، گفت: رئیس اداره امور آبفای روستایی باید مسائل و مشکلات آب روستایی را به گوش مسئولان بالادست برساند.
عبدالله سامری اظهار داشت: امور آبفای روستایی حق فروش آب به صنایع را ندارد و این یک خیانت بزرگ به مردم خرمشهر است.
وی از فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر خواست ضمن رسیدگی به وضعیت آب آشامیدنی روستایی مستقیما به مسائل و مشکلات بهداشتی طرح شده در این جلسه ورود کند.
سامری از حضور نیافتن برخی مدیران دستگاههای اجرایی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی انتقاد کرد و گفت: شرکت نکردن برخی از مدیران ناشی از این است که سلامت مردم برای آنها بی اهمیت است.
سامری همچنین اجرایی نشدن برخی از مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی خرمشهر لازم و ضروری بیان کرد و گفت: متاسفانه اجرایی نشدن مصوبات این شورا ناشی از بی تفاوتی برخی از مسئولان نسبت به سلامت مردم است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در این نشست از اجرایی نشدن طرح زنده گیری سگ های ولگرد انتقاد کرد و گفت: روزانه شکایت های متعددی در خصوص بروز مشکلات ناشی از معضل سگ های ولگرد از سوی شهروندان خرمشهر به سامانه مرکز بهداشت گزارش می شود.
فرشید بهشتی افزود: باید برای اجرای طرح زنده گیری سگ های ولگرد در خرمشهر فکر اساسی صورت گیرد.
وی افزود: قرار بر این بود طرح زنده گیری سگ های ولگرد با مشارکت شهرداری، اداره کل بندر و دریانوردی ، شرکت نفت و گاز اروندان و سازمان منطقه آزاد اروند انجام شود ولی تاکنون این کار عملی نشده است.
وی در بخشی دیگر به کمبود آب در پایانه مسافری شلمچه اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش تردد زائران عتبات عالیات و ورود اتباع خارجی از مرز شلمچه باید کمبود آب در این نقطه مرزی رفع شود تا سلامت مردم حفظ شود.
بهشتی، از پساب های خروجی پایانه مسافری شلمچه انتقاد کرد و گفت: برای جلوگیری از انتشار بیماری های واگیر ناشی از نشت پساب و افزایش پشه ضمن سمپاشی در محیط و جایگاه های مواکب، پساب ها در نقطه صفر مرزی کنترل و ساماندهی شود.
وی وضعیت آب آشامیدنی برخی از روستاهای خرمشهر را نامطلوب بیان کرد و گفت: علاوه بر شوری بالای هفت هزار میکروموس آب روستایی به خصوص روستاهای معمره صنگور، منیخ و حفارشرقی ، کلر آب در این نقاط نیز به صفر می رسد و آلودگی را به دنبال خواهد داشت.
مدیر شبکه بهداشت خرمشهر از وضعیت نامطلوب بهداشت در برخی مدارس روستایی خرمشهر انتقاد کرد و گفت: وضعیت فاضلاب و سرویس بهداشتی مدارس برخی روستاها و مناطق حاشیه ای خرمشهر بسیار نامطلوب است.
بهشتی عمده مشکلات مدارس خرمشهر را پس زدگی فاضلاب بیان کرد و گفت: سرویس های بهداشتی مدارس روستاهای غرب کارون و حاشیه شهر همچون کوی معین، طویجات و عباره و روستای سرحانیه وضعیت بهداشت مناسبی ندارند.
وی اظهار داشت: در نشست های قبلی قرار بر این بود کمبودها و کاستی های مدارس روستایی با همکاری برخی ازشرکت های موجود و همجوار با روستاها برطرف شود که تاکنون هیچ گونه اقدامی انجام نشده است.
نماینده اداره آموزش و پرورش خرمشهر در این نشست گفت: با توجه به فرارسیدن سال تحصیلی جدید حدود 12 مدرسه در شهر و روستا ضمن محروم بودن از امکانات مورد نیاز آموزشی ، سرویس بهداشتی مناسبی ندارند.
وی اظهار داشت: با وجود اینکه از سه ماه گذشته مکاتبات متعددی با شرکت های مذکور انجام شده ولی تاکنون هیچ گونه اقدامی برای رفع نواقص و کاستی های مدارس روستایی و حاشیه شهر انجام نشده است.
در پایان این نشست رسیدگی به وضعیت آب آشامیدنی روستاهای حفارشرقی، ساماندهی سرویس های بهداشت مدارس روستایی و اجرای طرح زنده گیری سگ های ولگرد در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی مصوب شد.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.