به گزارش ایرنا محمدجعفر فلسفی روز شنبه در جلسه تعیین هیات رییسه جدید شورای شهر اهواز افزود: در مدت یکسالی که از عمر شورای پنجم شهر اهواز می گذرد هجمه بسیاری برای ناکارآمد نشان دادن شورا صورت گرفت.
وی یادآور شد: برخی که در ابتدا از ناکارآمدی شورا سخن می گفتند اکنون نیز قصد ایجاد بن بست در شورای اسلامی شهر را دارند تا بگویند در اهواز نمی توان کار شورایی کرد.
وی با اشاره به اینکه اختلاف نظرها میان اعضای شورای شهر نباید علنی شود گفت: در شورای پنجم شهر اهواز شاهد ترکیب خوبی از اعضا هستیم که اگر میان آنها اتحاد و همدلی صورت گیرد شاهد عملکرد خوبی خواهیم بود.
فلسفی با تاکید بر لزوم توجه به سرمایه گذاری در کلانشهر اهواز افزود: فراهم کردن زمینه برای حضور بخش خصوصی و مشارکت در اجرای پروژه ها سبب برون رفت شهرداری از مشکلات مالی می شود.
وی گفت:شرایط اقتصادی کشور شهرداری ها را نیز مورد هدف قرار داده و به نوعی آنها را تضعیف کرده،که این امر آسیب جدی به مدیریت شهری وارد می کند ازاین رو لازم است که کمیته مشترکی
از بین اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری و صاحبان ایده برای درآمدزایی تشکیل شود.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه افزود:تعامل با مدیران شهرداری، توجه به مناطق محروم، فعال کردن پروژه های راکد شهری، رسیدگی به درخواست ها و مراجعات مردمی و همچنین رسیدگی به بحران های ایجاد شده در یکسال اخیر بخشی از اقدامات شورای اسلامی شهر اهواز در یکسال گذشته بوده است.
فلسفی خاطر نشان کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب یکی از راه های برون رفت از مشکلات فعلی کشور ایجاد فضای باز برای فعالان اقتصادی و جوانان مبتکر در جهت بهبود فضای کسب و کار و همچنین بستن منافذ فساد و برخورد با مفسدان است.
وی ادامه داد: اگر این توصیه ها اجرا می شد به طور قطع بسیاری از مشکلات فعلی گریبانگیر کشور نمی شد.
گفتنی است در نشست روز شنبه شورای اسلامی شهر اهواز انتخابات هیات رییسه جدید برگزار که در آن عبدالزهرا سنواتی به عنوان رییس، مهران باباپور نایب رییس، محمد هادی قنوات منشی اول، محمدرضا ایزدی منشی دوم و اسکندر لطفعلی زاده خزانه دار انتخاب شدند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.