محمد رضایی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بیشترین فعالیت و مبارزه با علف های هرز در مزارع مانه و سملقان بوده است اظهار داشت: از این میزان یک و نیم تن سم برای مبارزه با علف های هرز پیش رویشی و یک تن برای مبارزه با علف های هرز پس رویشی بوده است.
وی با اشاره به مبارزه علف های هرز مزارع کلزا خراسان شمالی در سال جاری و هماهنگی برای تامین نهاده ها گفت: سال گذشته 50 درصد از مزارع کلزا استان در سطح هزار هکتار مبارزه با علف های هرز پیش رویشی و پس رویشی انجام گرفت.
رضایی با بیان اینکه سطح پیش بینی شده کشت کلزا امسال هشت هزار هکتار است افزود: امسال منابع آبی کم تر و تامین آب برای کشت کلزا مشکل است که در صورت بارش باران و تامین منابع آبی مشکل حل خواهد شد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال 60 درصد مبارزه با علف های هرز در مزارع کلزا استان به صورت پیش رویشی مبارزه خواهد شد که کشاورزان برای تامین سم باید به فروشندگان عرضه سم مراجعه کنند.
سال گذشته سه هزار و 583 هکتار کلزا پاییزه و 140 هکتار کلزا بهاره در این استان کشت شد که از این میزان سطح در مجموع سه هزار و 655 تن محصول خریداری شد که در مقایسه با سال قبل آن 2.5 برابر رشد داشت.
به گفته کاظمیان بیشترین محصول کلزا خریداری شده در سال زراعی جاری از مانه و سملقان و بجنورد بوده است.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار مربوط به بخش زراعی است.
7186/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.