محمدعلی شریکیان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال عمده نهال مورد نیاز برای اصلاح و نوسازی باغ ها از نهالستان های استان تامین شد چرا که توسعه ارقام تجاری با پایه های رویشی سبب بهبود و افزایش کمیت وکیفیت محصول تولیدی خواهد شد.
وی گفت: انتخاب ارقام مناسب ،اجرای سیستم های نوین آبیاری ،انجام عملیات هرس زمستانه وتابستانه،تغذیه مناسب و کنترل آفات و بیماری ها نقش اساسی در بهبود کمی و کیفی محصول دارد و از الزامات اصلاح و نوسازی باغ ها است.
شریکیان با اشاره به برداشت هلو از ابتدای تیرماه در این استان افزود: سطح زیر کشت باغ های هلو در خراسان شمالی یکهزار و 307 هکتار است که یکهزار و 91 هکتار آن بارده بوده و میزان تولید باغ های بارده 9 هزار و 100 تن است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 9 هزار و 500 تن هلو از سطح بارده باغ های استان برداشت شود گفت: شهرستان های مانه وسملقان و بجنورد بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را به خود اختصاص داده اند.
شریکیان افزود: ارقام هلو به لحاظ رسیدگی به سه گروه زودرس، میان رس و دیررس تقسیم می شوند که ارقام زودرس شامل زعفرانی، شصت روزه گرگانی یا کاردی، ارقام میان رس شامل زعفرانی، هسته جدا و آلبرتا و ارقام دیرس نظیر جی اچ هیل و سبز هستند.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار کشتزار است که سالانه بیش از دو میلیون و 500 تن انواع محصول کشاورزی زراعی و باغی و همچنین دامی در این استان تولید می شود.
7186/3007 /6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.