حضرتقلی حیدری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این مرحله عرضه اقلام پروتئینی توسط فروشگاه های عرضه مستقیم مرغ و قصابی ها و سایر فروشگاه های مورد تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام می شود.
وی گفت: در مرحله دوم تنظیم بازار مواد پروتئینی 44 تن گوشت گوساله منجمد ذخیره شده است و قیمت آن ران کیلویی 260 ریال و سردست 240 ریال است.
وی گفت: قیمت گوشت مرغ منجمد برای عاملین توزیع کیلویی 63 هزار و 200 ریال و برای مصرف کننده 67 هزار و 500 ریال می باشد که روزانه به مقدار مورد نیاز استان توزیع می شود.
حیدری افزود: با توجه به مناسب بودن قیمت گوشت گرم گوسفندی و گوساله در خراسان شمالی نسبت به شهرهای بزرگ تاکنون استقبالی از گوشت منجمد گوساله نشده ولی در انبارها ذخیره است که در شرایط خاص عرضه می شود.
خراسان شمالی با تولید سالانه 20 هزار تن گوشت قرمز، 3.5 درصد گوشت قرمز کشور را تامین می کند.
این استان دو میلیون و 55 هزار راس دام سبک شامل گوسفند، بز، بره و بزغاله و 85 هزار راس دام سنگین شامل گاو گوساله دارد.
همچنین این استان 85 واحد مرغداری با ظرفیت یک میلیون و 971 هزار قطعه و 4 واحد فعال مرغ تخم گذار با ظرفیت 69 هزار و 200 قطعه دارد که سالانه سه هزار تن تخم مرغ در این استان تولید می شود. پنج هزار خانوار عشایری با بیش از 750 هزار رأس دام سبک در استان خراسان شمالی حضور دارند که سالانه 8 هزار تن گوشت قرمز در این استان توسط این قشر تولید می شود.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع شده است که یکی از قطب های دامپروری در کشور محسوب می شود.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.