به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی احمد صفرزاده اظهار داشت: دو قبضه سلاح شکاری (پنج تیر و تک لول) به همراه دو دستگاه موتورسیکلت از این متخلفان کشف و ضبط شد.
وی افزود: این دو نفر متهم پس از تشکیل پرونده به جرم شروع به شکار حیوانات وحشی حمایت شده به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گزارش ایرنا خراسان شمالی در شمال شرق کشور با دارابودن افزون بر 863 هزار نفر جمعیت، افزون بر 2 میلیون هکتار گستره دارد که پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلیل و سرانی و همچنین پناهگاه حیات وحش میاندشت با گستره 194 هزار و 141 هکتار تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.
هم چنین بخش عمده ای از گستره پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره گاه های زیست کره مدنظر یونسکو، در این استان واقع است.
در خراسان شمالی 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور زیست دارد و 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود در کشور، 68 خزنده از 228 گونه موجود کشور ، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
3007/6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.