جبرئیل قلی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده شکاری به دلیل ضعف و بی حالی شدید قادر به پرواز نبود و توسط دوستداران محیط زیست تحویل اداره حفاظت محیط زیست خوی شد.
وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره پس از تیمار و حصول اطمینان از وضعیت سلامتی پرنده، آن را در دامان طبیعت خوی رها کردند.
وی گفت: پرنده سارگپه از جمله پرندگان حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است که نقش بسیار مهمی در کنترل جمعیت جوندگان در طبیعت دارد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست خوی بیان کرد: درمان و مداوای حیات وحش یکی از مهمترین اقدامات در راستای بهبود وضعیت جمعیت حیات وحش است که در سال های اخیر شهروندان زیادی گونه های جانوری بیمار را جهت درمان به اداره حفاظت محیط زیست خوی تحویل داده اند که بسیاری از گونه های مداوا و در طبیعت رها شده اند.
به گزارش ایرنا ˈسارگپهˈ پرنده ای شکاری کوچک تر از عقاب با جثه ای متوسط و تو پُر بوده، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت داشته و بال های پهن و دم کوتاه از ویژگی های این پرنده است.
گونه هایی مانند اردک مرمری، غاز پیشانی سفید بزرگ، پرستوی دریایی کوچک، اردک سر حنایی، کاکایی سیاه، انواع مختلف آبچلیک، غاز پیشانی سفید کوچک، قوی فریادکش، باکلان، لک لک سفید، بوتیمار کوچک، کشیم کوچک، حواصیل خاکستری، اگرت بزرگ و کوچک، انواع حواصیل، فلامینگوی بزرگ، آنقوت، گیلار، ماهی خورک، دم جنبانک ابلق، انواع اردک، حواصیل ارغوانی عقاب طلایی و مرگوس بزرگ و کوچک از جمله گونه های دیگر موجود در زیستگاههای مختلف آذربایجان غربی هستند.
افزون بر 70 هزار پرنده بومی و مهاجر سالانه در زیستگاه های استان فرود می آیند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.