به گزارش ایرنا امین رضا مرآتی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم اکنون آب فضای سبز از طریق چاه هایی که شهرداری احداث کرده تامین می شود اظهار کرد: نیاز آب شهر 380 لیتر در ثانیه است اما، توان تولید تنها 240 لیتر در ثانیه است.
وی گفت: با احداث یک حلقه چاه جدیدی که در گره زو انجام شده 40 لیتر آب در ثانیه وارد مدار می شود و طی چند روز آینده با چاه دیگر 20 لیتر در ثانیه آب وارد مدار خواهد شد.
مرآتی افزود: از سال آینده باغ های شهر زیارت، روستای خانلق و امان آباد در شیروان براساس مساحت توزیع آب می شوند زیرا که مصرف آب باغ های انگور در این مناطق غیر استاندارد و مضر به حال خودشان و منابع آب شهرستان است.
نماینده عالی دولت در شیروان با بیان اینکه هم اکنون کشت 220 هکتار یونجه مقاوم به خشکی با اصول جدید در منطقه جیرستان در شرف اجرا است گفت: کار مطالعاتی آن انجام و تسهیلات پرداخت شده است که در مجموع کل 700 هکتار یونجه که با بذرهای مقاوم به خشکی است به صورت آبیاری تحت فشار کشت خواهد شد.
مرآتی با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات از محل وام روستایی و منابع جهاد کشاورزی است افزود: این طرح قدم بزرگی خواهد بود و علاوه بر اینکه بخش عمده علوفه مورد نیاز دام شهرستان را تامین می کند.
وی گفت: با توجه به مصرف بی رویه آب باغ های انگور، طرح فراز انگور از برنامه های در دست اقدام است و با توجه به اینکه بخش عمده آب سد بارزو در خانلق و زیارت می باشد برنامه ویژه برای نوع استفاده آن در بخش ها انجام خواهد شد.
وی با اشاره به ساخت سالن ورزشی سه هزار نفری شیروان که به صورت نیمه تمام رها شده افزود: برای اتمام این طرح 50 میلیارد ریال اعتبار لازم است که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مرآتی در بخش دیگری از سخنان خود اختصاص اعتبارات کم بهره به روستاییان را یکی از اقدامات ارزشمند در این دولت عنوان کرد و گفت: هم اکنون از محل پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری، 624 پرونده به مبلغ هزار میلیارد ریال در کمیته فنی شیروان تایید شده که 396 پرونده به مبلغ 430 میلیارد ریال به بانک ارسال شده است و برای 76 پرونده تسهیلات پرداخت شده است.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.