ابوالقاسم بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمبود زمین در فضای شهری بیشتر بوده و معمولا زمین های آموزشی زیر حد نصاب است از این رو در بیشتر نقاط شهری با مشکل تامین زمین روبه رو هستیم.
وی با اشاره به اینکه در استانداردهای جدید سرانه فضای آموزشی ارتقا یافته است تصریح کرد: اکنون سرانه فضای آموزشی استان با میانگین کشور که 6.15 مترمربع به ازای هر دانش آموز است، برابری می کند اما در استانداردهای جدید، سرانه فضای آموزشی به هشت متر مربع به ازای هر دانش آموز ارتقا یافته است.
بابایی اظهار داشت: این شرایط در ساخت مدارس شهری رعایت می شود و به ازای هر دانش آموز هشت مترمربع فضای آموزشی لحاظ خواهد شد.
وی در بخش دیگر سخنان خود در باره برنامه های آموزش و پرورش برای تغییر کاربری فضاهای آموزشی گفت: یکی از رویکردهای سازمان نوسازی مدارس در این زمینه فروش زمین هایی است که در هسته مرکز شهر دارای ارزش افزوده است و به علت کمبود مساحت زمین امکان ساخت و ساز جدید در آن وجود ندارد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی اظهار داشت: می توان با فروش زمین و خرید زمین در نقطه دیگر شهر برای ساخت مدرسه اقدام کرد و ظرفیت قانونی هم برای تغییر کاربری وجود دارد.
اکنون 164 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار فرهنگی مشغول تحصیل هستند.
7185 /6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.