به گزارش ایرنا عبدالله قدرتی سه شنبه در نشست سالانه شوراهای اسلامی شهر و روستای فاروج گفت: سهم این شهرستان از مبلغ مورد اشاره 140 میلیارد ریال است.
وی با اشاره به واریز 350 میلیارد ریال به حساب دهیاری های استان در سال گذشته افزود: این روند یعنی واگذاری کارها به خود مردم است.
عبدالله قدرتی با بیان اینکه در حوزه آموزش شوراها ضعیف عمل کرده ایم افزود: این نقد را همیشه به وزارت کشور در حوزه آموزش داشته ایم، امسال تلاش می شود در این بخش اقدامات مناسبی صورت گیرد.
امام جمعه فاروج هم در این نشست گفت: مردم این شهرستان از ساکن نبودن مدیران دستگاه های دولتی ناراضی اند، باید جلوی این اقدام از سوی مسوولان استانی گرفته شود.
حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده گفت: سکونت نیافتن مدیران دستگاه های دولتی این شهرستان موجب پایین آمدن راندمان کاری این افراد و کارکنان دولت می شود.
وی یکی از علت های عقب ماندگی شهرستان را نیز مستقر نبودن بیشتر مدیران عنوان کرد.
امام جمعه فاروج با انتقاد از جذب نیروهای غیر بومی حتی در بخش نیروهای خدماتی اداره ها افزود: گرفتن نیروهای خدماتی از شهرستان های دیگر قابل پذیرش نیست.
نماینده مردم شهرستان های فاروج و قوچان نیز گفت: در نشست های تخصصی و به صورت تفکیک شده، مشکلات بخش های شهرستان در مدت دو هفته جمع آوری تا در سطح استان مطالبات پیگیری شود.
هادی شوشتری اظهار کرد: بعد از گردآوری این مطالبات برنامه اجرایی برای تحقق آن در نشست با مدیران کل دستگاه های مرتبط تدوین و عملیاتی می شود.
فرماندار فاروج نیز در این نشست گفت: امروز دولت نیازمند شوراها است و این قشر بزرگترین پشتوانه مردمی برای دولت هستند.
هادی رجائی نیا با بیان اینکه جایگاه شوراها در کشور نهادینه شده است افزود: همه اداراه ها موظف به پاسخگویی به مطالبات شوراها که همان خواسته های مردم است، هستند.
وی افزود: در سال گذشته 24 میلیارد ریال در قالب طرح های عمرانی در روستاهای شهرستان هزینه شده است.
وی با اشاره به مطالبات نمایندگان شوراها در حوزه راه، آب، شبکه های دیجیتال سیما و.. بیان داشت: اولویت در سال 96 و 97 حوزه راه است.
فرماندار فاروج به برگزاری نخستین کارگروه اقتصادی استان در فاروج در سال جاری اشاره کرد و گفت: ایجاد مجتمع گلخانه و راه اندازی نخستین مدل ناحیه صنعتی استان در فاروج و... در این جلسه مصوب شد که این این موضوع ها به جد پیگیری می شود.
در نشست سالانه شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان فاروج از عدم استقرار مدیران در شهرستان، جذب نیروهای غیر بومی، خلا آموزش، سمت توسعه روستاها انتقاد شد.
دو 2هزار و 347 نفر در استان خراسان شمالی عضو شورایروستاها هستند.
7187/ 3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.