حمید فخرانی شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شکارچی متخلف در طول یک سال گذشته دو نوبت اقدام به شکار هفت راس قوچ، میش، کل و بز کرده بود که دادگاه ‌تجدید نظر حکم حبس و پرداخت خسارت را تایید کرد.
وی گفت: این متخلف که در پرونده اول قضایی خود بخاطر شکار چهار راس وحوش به سه سال حبس محکوم و به مدت دو سال تعلیق شده بود مجددا در پرونده دوم شکار 3 راس قوچ، میش، کل و بز به چهار سال و 6 ماه محکوم شد که پس از ارجاع پرونده به دادگاه تجدید نظر استان ضمن برداشته شدن حکم تعلیق، به مدت هفت سال و 6 ماه به حبس تعزیری محکوم شد.
فخرانی افزود: از شهروندان و محیط دوستان طبیعت انتظار می رود در صورت مشاهده اینگونه موارد حتما موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اطلاع دهند.
شهرستان شیروان با گستره سه هزار و 789 کیلومترمربع از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب هم به شهرستان بجنورد محدود است.
شیروان دارای آب و هوای نسبتا سرد در زمستان و گرم و معتدل در تابستان است که منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با 18 هزار هکتار گستره در نزدیکی مرز ایران و ترکمنستان قرار دارد و این منطقه دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.
این منطقه با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه درختان ارس و تنوع بسیار زیاد پوشش گیاهی و نیز زیستگاه خالص ترین قوچ اوریال، 27 تیرماه سال 50 منطقه حفاظت شده اعلام شد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.