فرهاد سیف پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 2 متخلف در اطراف روستای ویهج در فاصله 15 کیلومتری جنوب قروه به صورت غیرقانونی مشغول شکار سهره طلایی بودند، توسط ماموران این اداره شناسایی و دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: این متخلفان با پهن کردن تورهای شکار سعی می کردند در این منطقه سهره های طلایی را برای فروش به دام بیندازند.
سیف پناهی با اشاره به اینکه این 2 متخلف با تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شدند، یادآور شد: از آنها علاوه بر 6 قطعه سهره طلایی، 2 عدد قفس فلزی، یک رشته تور زنده گیری پرندگان و یک دستگاه ضبط صوت نیز کشف شد.
به گفته وی، این 6 قطعه سهره طلایی در یکی از زیست گاه های این شهرستان از سوی محیط بانان رها سازی شدند.
به گزارش ایرنا، هفته قبل نیز ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مریوان پنج قطعه سهره طلایی را از متخلفان در نزدیکی روستای 'کال' کشف کرده بودند، این پرندگان نیز در دامن طبیعت رهاسازی شدند.
سهره طلایی پرنده ای کوچک جثه و اندکی کوچک تر از گنجشک خانگی است که دارای دم چنگالی شکل و منقار مخروطی و باریک، دمگاه سفید، صورت قرمز، پس سر سیاه رنگ، گونه های سفید با گرده قهوه ای یا خاکستری، بال های سیاه رنگ با نوار زرد، سینه نخودی و پاهای تیره رنگ است.
این پرنده که بسیار مورد توجه صیادان است در باغ ها، پارک ها، کشتزارها، بوته زارها و دره های پوشیده از درخت تا ارتفاع 2200 متری به سر برده و زمستان ها در کشتزارها، مزارع باز و علفزارها دیده می شود.
شهرستان قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.