به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان روز شنبه به نقل از سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فلاورجان افزود: طی تماس تلفنی شهروندان دوستداران طبیعت مبنی بر یافتن یک جغد و عدم توانایی پرنده فوق برای پرواز، این پرنده در محل اداره حفاظت محیط زیست فلاورجان تحویل کارشناسان محیط زیست شد.
محمد ولید مغربی اظهارکرد: با توجه به بررسی انجام گرفته مشخص شد که این جغد از نوع تالابی یا به اصطلاح جغد گوش کوتاه است که تا به حال در لیست پرندگان شهرستان فلاورجان است،ثبت نشده است.
وی افزود: با توجه به جراحت شدید بال این پرنده که احتمالا به علت برخورد با مانعی اتفاق افتاده است، این جغد در حال درمان و مداوا به سر می برد تا در صورت اطمینان از صحت و سلامت کامل و بازیابی قدرت پرواز و شکار، در زیستگاه های طبیعی شهرستان رهاسازی گردد.
جغد تالابی(Asio flammeus) پرنده‌ای‌ست که زمستان‌ها در شمال ایران از پراکندگی نسبتا فراوانی برخوردار بوده است و به تعداد کمتری در جنوب و سواحل جنوبی ایران دیده می شده و اما به دلیل نابودی زیستگاه و دیگر عوامل تخریب محیط زیست، اطلاع دقیق و مستندی از تعداد و وضعیت پراکندگی کنونی آن در دسترس نیست.
این پرنده در مناطق باز و وسیع حاشیه ی تالاب ها، رودخانه ها و علفزار به سر برده و روی زمین در لابلای پوشش گیاهی کنار باتلاق ها آشیانه می سازد.
شهرستان فلاورجان در 16 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
8114/ 2093 ** خبرنگار: امیر حسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.