حسین دلشب روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این سرشماری در 2 روز نخست آبان ماه با حضور نمایندگانی از سمن ها، همیاران محیط زیست، محیط بانان و کارشناسان سایر شهرستانها برگزار شد.
وی بیان کرد: دراین طرح عملیات آماربرداری از نشخوارکنندگان شاخص منطقه که شامل کل ، بز ، قوچ و میش در مسیرها و تنگه های مختلف انجام شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم – تنگ باهوش به مساحت 60 هزار هکتار در دو شهرستان دشتستان وتنگستان قرار دارد.
وی یادآورشد: این منطقه برای نخستین بار در سال 1390 با تصویب سازمان محیط زیست بعنوان منطقه شکار ممنوع معرفی و در سال 95 نیز به مدت 5 سال دیگر ممنوع بودن شکار در آن تمدید شد.
دلشب افزود: منطقه یاد شده با دارا بودن رودخانه دائمی باهوش و تعداد زیادی چشمه و پـــوشش گیاهـی مطلوب از اهمیت زیستگاهی بسیار بالایی بر خوردار اسـت.
وی عنوان کرد: حضور انواع وحوش و پستانداران از جمله گربه سانانی مثل پلنگ و علفخواران بزرگ از قبیل کل ، بز ، قوچ ومیش از شاخص های اصلی تنوع زیستی آن است.
دلشب اظهارداشت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر باتوجه به اهمیت و جایگاه بالای زیستی منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم - تنگ باهوش در نظر دارد ارتقا این منطقه را بعنوان 'منطقه حفاظت شده' در اولویت برنامه های سال جاری قرار دهد.
وی تاکید کرد: مشارکت دوستداران طبیعت و جوامع محلی منطقه در امر حفاظت در کنار ماموران محیط زیست مشهود است .
دلشب ادامه داد: با وجود چالش های کنونی خشکسالی و کمبود نیروی اجرایی ، امیدواریم که با افزایش نیروی انسانی و تجهیزاتی که با همکاری دستگاه های متولی قابل دسترس خواهد بود در کنار همراهی همیشگی جوامع محلی منطقه و دوستداران طبیعت ، در آینده نزدیک شاهد بهبود هر چه بیشتر شاخص های حیات وحش در این مناطق باشیم.
7212/ 6045خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.