فاروق سخنور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با کنترل و گشت زنی مامورهای اداره محیط زیست مهاباد در روزهای تعطیل آخر هفته گذشته، این شکارچیان در ارتفاعات 'قالوه زندان' و 'کامم' در بخش خلیفان دستگیر و پنج قبضه اسلحه شکاری 2 لول، چهار رشته فشنگدان، 41 عدد فشنگ ته پر، یک رشته دام زنده گیری به همراه لاشه 6 قطعه کبک از آنان توقیف شد.
وی با اشاره به جریمه 14 میلیون ریالی این افراد به علت جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست اضافه کرد: این متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی از تلف شدن صدها قطعه ماهی در کانال رودخانه روستای 'اگریقاش' مهاباد خبر داد و افزود: با توجه به کمبود آب و ادامه خشکسالی، این ماهی ها به همراه آب های رها شده برای مصارف کشاورزی به کانال رودخانه هدایت و با مصرف آب، تعدادی از ماهی ها تلف شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد ادامه داد: با کمک گروهی از ماموران محیط زیست و انجمن های زیست محیطی و اهالی روستاها تعدادی از این ماهی ها نجات و به رودخانه اصلی این منطقه بازگردانده شدند.
سخنور گفت: با کاهش میزان آب در اوایل فصل پائیز و قبل از آغاز بارندگی همه ساله شاهد تلف شدن بچه ماهی ها در کانال های رودخانه در بخش های مرکزی و خلیفان مهاباد هستیم که در این خصوص باید اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/2093 ** خبرنگار: پیمان پاکزاد ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.