به گزارش ایرنا، سیاووش شمسی پور عصر روز دوشنبه در نشست هم اندیشی حفاظت محیط زیست با سازمان های مردم نهاد جهت ساماندهی و مدیریت پسماند نذورات ماه محرم که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، افزود: لازم است جهت جلوگیری از آلودگی ناشی از پسماندها، گروههای پیام آوران پاکی برای ساماندهی امور این ایام در جهت مدیریت پسماندهای ناشی از نذورات و ظروف یکبار مصرف همچون سال گذشته تشکیل شود.
وی اظهار کرد:امیدواریم با عزم عمومی و مشارکت جدی شهروندان، از تجمیع ظروف نایلونی و یکبار مصرف در محیط های شهری جلوگیری شود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح می توانیم با همکاری گروههای مردم نهاد ودستگاههای مرتبط در مسیر حفظ محیط زیست شهری ، گام های مطلوبی را بر داریم.
شمسی پور یادآور شد: با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری و دهه اول محرم، همچنین اجرای مراسم متعدد مذهبی در هیات ها، تکایا، مساجد و ایستگاههای صلواتی حجم استفاده از ظروف یکبار مصرف افزایش یافته که این امر برای محیط زیست اخطار به شمار می رود.
وی بر اهمیت اهمیت حفظ و نگهداری از محیط زیست تاکید کرد و گفت :مواد پلاستیکی نتایج زیان باری برای طبیعت به بار می آورند و مشارکت شهروندان در این زمینه نقش بسزایی در کاهش آسیب رسانی به محیط زیست و جلوگیری از نمای بصری نامطلوب دارد.
در این نشست در مورد مسائل مرتبط با ایام محرم شامل تعیین دستورالعمل و شاخص های های مذهبی سبز و دوستدار محیط زیست بحث و تبادل نظر شد و درپایان از نقطه نظرات و پیشنهادات سایر دستگاهها و سازمان های مردم نهاد برای ساماندهی امور ایام محرم استفاده شد.
7390/6012 خبرنگار : گیتی سیمیاری ** انشتار دهنده : انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.