سعید حقیقی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از دوستداران محیط زیست مبنی بر نگهداری کبک از سوی یک فرد متخلف در شهر خرمدره، ماموران با اخذ مجوز از مراجع قضایی به منزل این متخلف مراجعه و این تعداد کبک زنده را همراه با یک عدد قفس نگهداری پرنده کشف کردند.
وی اظهار کرد: این صیاد متخلف بومی پس از تشکیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی شهرستان خرمدره معرفی شد.
حقیقی تصریح کرد: این کبک ها به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرمدره انتقال داده یافتند که پس از حصول اطمینان از شرایط پرواز، در دامان طبیعت رهاسازی خواهند شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان، همچنین از دستگیری یک شکارچی متخلف کبک که اقدام به ساخت کومه کرده و با استتار خود در درون این کومه به کمین پرندگان نشسته بود خبر داد و گفت: محیط بانان این شهرستان در اقدام غافلگیرانه و با طی مسیری پنج ساعته در دربند گاوخس، موفق به دستگیری این شکارچی متخلف شدند.
وی افزود: شکارچیان به وسیله کومه هایی که می سازند خود را در نزیک چشمه های آب استتار کرده و پرندگان تشنه ای که از شدت تشنگی به این چشمه ها پناه می آورند را در اقدامی غیراخلاقی و انسانی آماج سلاح ساچمه زنی قرار می دهند.
حقیقی اظهار کرد: از این شکارچی خاطی یک قبضه اسلحه دو لول ته پر و 10 تیر فشنگ ساچمه زنی به دست آمد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
وی افزود: برای شکار هر قطعه کبک مبلغ 2 میلیون ریال جریمه به عنوان ضرور و زیان درنظر گرفته شده است که باید از سوی متخلفان به حساب محیط زیست واریز شود و از لحاظ جنبه عمومی جرم نیز قاضی پرونده رای خواهد داد.
به گزارش ایرنا، 24 خرداد امسال نیز 2 شکارچی متخلف با یافتن 2 لانه کبک، 2 ماده کبک خوابیده بر روی تخم ها را به تور انداخته بودند که با تیزبینی محیط بانان در دام گرفتار شدند.
این شکارچیان خاطی به جرم تخریب لانه های این 2 قطعه کبک و آسیب وارد کردن به 15 تخم و به تور انداختن کبک ها، به مراجع قضایی معرفی شدند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.