به گزارش ایرنا محمد صمدی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار با بیان اینکه باید زمینه های ارتباط با سایر کشورها را فراهم کنیم، گفت: در این راستا برنامه ریزی شده است تا در سال آینده به برخی از کشورها تیم تجاری اعزام کنیم و همچنین هیات های تجاری هم پذیرش داشته باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین مشکل تجار این استان گشایش اعتبار است، گفت: بازرگانان و فعالان اقتصادی این استان 10 میلیون دلار از تجار کشورهای خارجی مطالبه دارند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی بدون ارائه آماری از میزان صادرات استان در سال 96 به خارج از کشور گفت: صادرات این استان در مقایسه با پارسال 98 درصد رشد داشته است.
مسئول اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و ترکمنستان بر اهمیت راه اندازی بازارچه مرزی پرسه سو در خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: در این راستا، اقداماتی انجام شده است، هم اکنون اقداماتی در راستای علاقه مند کردن کشور همسایه برای این امر انجام داده ایم.
به گزارش ایرنا راه اندازی این بازارچه باعث رونق اقتصادی بین دو کشور بخصوص این استان خواهد شد.
هم اکنون خراسان شمالی تنها استان مرزی کشور است که بازارچه مرزی ندارد در صورتی که این منطقه مرزی آرام، مقرون به صرفه و توجیه پذیر است.
وی اظهار کرد: ایجاد بازارچه مرزی در منطقه پرسه سو که قبلا به تصویب رسیده بود انتظار می رود این موضوع از طریق روسای جمهوری دو کشور حل شود.
خراسان شمالی با کشور ترکمنستان 301 کیلومتر مرز مشترک دارد.
این استان حدود 400 واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد ریال و اشتغال 11هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین 31 استان کشور رتبه دهم را داراست.
سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با 39.6 درصد، صنعت با 24.3 درصد و خدمات 36.1 درصد است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.