به گزارش ایرنا، محسن نجات چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از دغدغه های استان، حضور دائمی بالگرد هلال احمر برای امداد رسانی است و به لحاظ حساس بودن حوادث در این منطقه، حضور بالگرد امدادی ضروری است.
وی افزود: خرید 2 فروند بالگرد توسط جمعیت هلال احمر در دست انجام است که امید می رود یک فروند از این بالگرد به خراسان شمالی اختصاص یابد در این صورت این ناوگان هوایی به طور دائم در استان مستقر می شود.
وی افزود: بالگرد امدادی هلال احمر از پنجم فروردین ماه برای خدمات رسانی در طرح نوروزی در استان مستقر می شود.

* خدمات رسانی 1940 نفر روز نجاتگر در طرح نوروزی
سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به آغاز طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: طرح نوروزی از 25 اسفندماه آغاز می شود و تا ١5 فروردین سال آتی ادامه دارد و در این طرح، یکهزار و 940 نفر روز نجاتگر به کار گرفته می شود.
نجات افزود: ١٣ پایگاه ثابت، ٩ پایگاه موقت، یک پایگاه هوایی و یک پایگاه کوهستان هلال احمر برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی عبوری از این استان آمادگی دارند و یک تیم واکنش سریع نیز با تجهیزات مورد نیاز، نسبت به امداد رسانی اقدام می کنند.
وی اظهار کرد: در طرح نوروزی، هجدهمین طرح ملی ایمنی سلامت مسافران نوروزی نیز اجرایی می شود و در این طرح، 768 نفر روز داوطلب به مسافران امداد رسانی می کنند.

* نگرانی از بالابودن آمار تلفات رانندگی
نجات، افزایش آمار سانحه های جاده ای در این استان را نگران کننده عنوان و اظهار کرد: امسال آمار تلفات جاده ای خراسان شمالی در مقایسه با پارسال اقزایش یافته است.
وی افزود: در طرح نوروزی امسال، برای کمک به کاهش حادثه های جاده ای، طرح کمپین 'نه به حوادث جاده ای' اجرایی می شود.
وی با تاکید بر اینکه متاسفانه خراسان شمالی در زمینه آمار تصادفات جاده ای، جایگاه و رتبه خوبی ندارد اظهار کرد: محور بجنورد-جنگل گلستان یکی از محورهای پرتصادف استان است و شمار بسیاری از تلفات جاده ای استان مربوط به سانحه های رانندگی این محور است.

* تمرکز بر آموزش همگانی
نجات، درباره برنامه ها و اولویت های این جمعیت اظهار کرد: توسعه آموزش همگانی یکی از دغدغه های ما است و تلاش داریم تا با آموزش اقشار مختلف، تاب آوری در جامعه افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در قالب طرح دادرس (دانش آموز آماده در شرایط سخت)، پنج هزار دانش آموز در 150 مدرسه، آموزش های امداد و نجات را فرا گرفتند.
سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی اظهار کرد: در قالب طرح خادم ( خانواده آماده در مخاطرات) نیز هفت هزار و 980 نفر آموزش دیده اند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که محورهای ارتباطی استان بویژه جنگل گلستان به بجنورد از پرترددترین محورهای کشور است.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.