به گزارش ایرنا، یوسف یعقوب نژاد دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از این میزان، حدود یکهزار و 330 میلیارد ریال مالیات مستقیم و حدود 680میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده است.
وی افزود: میزان وصول مالیات در استان نسبت به مدت مشابه پارسال 5درصد کاهش یافته است.

* واریز 620 میلیارد ریال به حساب شهرداری ها و دهیاری ها
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: در این مدت 620 میلیار ریال از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده، به حساب شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای فاقد دهیاری و نقاط عشایری استان واریز شده است.
وی با بیان اینکه میزان پرداختی به شهرداری ها از محل این منابع، نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: پارسال 490 میلیارد ریال از منابع مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت شده است.
وی گفت: از سال 87 تاکنون، 2 هزار و 660 میلیارد ریال مالیات هم به حساب شهرداری های استان واریز شده است.

* افزایش تسلیم اظهارنامه مالیاتی
به گفته یعقوب نژاد در خرداد ماه امسال، 24 هزار و 300 فقره اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقیقی تسلیم شده که این رقم 2 درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد.
وی افزود: امسال همچنین یکهزار و 850 فقره اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقوقی در استان تسلیم شده است که این رقم نیز نسبت به سال گذشته حدود 12 درصد رشد داشته است.
یعقوب نژاد در بخش دیگر سخنان خود درباره میزان وصول مالیات در استان گفت: میزان وصول مالیات در استان در سال 93 نسبت به سال ماقبل آن 50 درصد بیشتر شد و در آن سال، شاهد جهش در میزان وصول مالیات بودیم که البته، وصول مالیات انباشه شده گذشته، سبب این جهش شد.
وی با بیان اینکه در سال های 94 و 95 میزان رشد وصول مالیات در استان نسبت به سال ماقبل آن، 4 درصد گزارش شده است، گفت: میزان رشد سالانه وصول مالیات در سطح کشور به طور میانگین 20 درصد است.

* گلایه از تبلیغات متضاد با فرهنگ مالیات
یعقوب نژاد از برخی تبلیغات برای معاف بودن از مالیات که سبب منفی جلوه دادن پرداخت مالیات می شود، انتقاد کرد.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی بر فرهنگ سازی و نهادینه شدن فرهنگ مالیات در جامعه تاکید کرد و افزود: متاسفانه برخی تبلیغات در جامعه و صدا و سیما، در تضاد با تبلیغات فرهنگ سازی پرداخت مالیات است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.