محمد رضا پاک گهر، روز دوشنبه در دیدار کارکنان اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان ، افزود: از مجموع درآمد هزار و 544 میلیارد ریال مربوط به مالیات مستقیم و 745 میلیارد ریال مالیات غیر مستقیم است که عمده آن از طریق مالیات به ارزش افزوده دریافت شد.
به گفته وی از محل مالیات به ارزش افزوده از سال 87 تا پایان خرداد 96 ،یک هزار و 830 میلیارد ریال عوارض از اداره کل مالیاتی استان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شد که از این مبلغ 660 میلیارد ریال مستقیما به شهرداری بیرجند پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: اجرای کامل نظام مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یک پروژه ملی در استان در حال پیگیری است،که یک درصد از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده به بخش بهداشت و درمان تعلق می گیرد که در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و مناطق روستایی و عشایری استان هزینه می شود.

** مالیات/ درآمد پایدار دولت/ توسعه اقتصادی
پاگ گهر با بیان اینکه مالیات یکی از درآمدهای پایدار دولت و یک ابزار حکومتی است، افزود: مالیات به عنوان یک هزینه اجتماعی موجب توسعه اقتصادی، عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت و درآمد پاک در جامعه می شود.
وی تصریح کرد: اخذ مالیات موجب خدمت رسانی به موقع در جامعه و باعث ساخت بیمارستان ها و مراکز بهداشتی- درمانی، ساخت و ساز مدارس، مسکن، حمل و نقل و ارتباطات و ... می شود.
وی تاکید کرد: یکی از اولویت های راهبردی اقتصاد مقاومتی، کاهش درآمدهای نفتی و جایگزینی درآمدهای مالیاتی است که مقام معظم رهبری هم کاملا این مهم را شرعی دانستند و این مهم راه رهایی از بودجه های نفتی است.
وی ادامه داد: با توجه به تکریم ارباب رجوع از تمام توان برای تنظیم اظهار نامه مودیان مالیاتی به صورت الکترونیکی استفاده می شود و برای کاهش مراجعه مودیان مالیاتی با اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه ها و پایگاه های اطلاع رسانی گامی مهم در این ارتباط برداشته شده است.
در سال 1394 ، هزار و 776هزار ریال مالیات در خراسان جنوبی دریافت شد،که هزار و 223میلیارد ریال مالیات مستقیم و 552میلیارد ریال مالیات غیرمستقیم است که عمدتا مالیات بر ارزش افزوده بود.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
3215*2047*خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.