احمد کنعانی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حالی که 50 درصد بذر استان را کشاورزان شهرستان تولید می کنند اما با توجه به فراهم نبودن زیر ساخت های فرآوری، این تولیدات از شهرستان خارج و در شهرستان های دیگر فرآوری و عرضه می شود.
وی گفت: امسال اتحادیه تعاونی تولید شهرستان مجوز تولید بذر را دریافت کرد و همه فعالیت های لازم در حوزه فرآوری بذر در شهرستان انجام خواهد گرفت.
کنعانی بیان کرد: مسئولان اتحادیه تعاونی تولید مایوان دستگاه بوجاری را خریداری کرده اند و از سویی در شهرک صنعتی شهرستان، هفت هزار متر زمین نیز تامین شده است تا واحد تولید و فرآوری بذر در این شهرک به شکل تخصصی تری راه اندازی شود.
وی افزود: تسهیلات مربوط به این حوزه به اتحادیه پرداخت می شود تا واحد تولید و بسته‌ بندی بذر گندم در شهرک صنعتی راه اندازی شود.
وی ظرفیت ایجاد شده در تولید بذر استان در شهرستان فاروج را ناشی از بروز و پیشرو بودن کشاورزان و همکاری آنها با کارشناسان جهادکشاورزی برشمرد و گفت: امروز شاهد این هستیم که 50 درصد بذر گندم آبی استان در فاروج تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه فاروج با کشت 520 هکتار بیشترین سطح زیر کشت سیب‌زمینی در استان را دارد گفت: در این محصول هم بیشترین تولید بذر استان در اختیار شهرستان فاروج است و استان‌های مجاور ما و حتی از اردبیل برای تهیه بذر سیب‌زمینی خود به فاروج مراجعه می‌کنند.
کنعانی افزود: امسال با راه‌اندازی مزارع الگو ترویجی و تولید بذر در شهرستان، هفت نوع بذر خارجی در شهرستان کشت‌ شده است تا ارقام با هم مقایسه شود که کدام نوع بذر تولیدش بالاتر است و در دسترس کشاورزان قرار گیرد.
از مجموع 60 هزار هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی، باغی شهرستان 10هزار هکتار به صورت کشت آبی است.
7187/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.