به گزارش ایرنا جواد نوروزی دوشنبه در آیین پایانی سومین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب در اسفراین با اشاره به خشکسالی های اخیر در این شهرستان اظهار کرد: کاهش نزولات آسمانی و مصرف بی رویه آب در حوزه های مختلف مانند کشاورزی و صنعت از دغدغه های این شهرستان در بحث بحران کم آبی است.
وی افزود: در سال گذشته بیش از 95 سانتی متر افت سطح آب های زیرزمینی در شهرستان اسفراین داشته ایم که این میزان در سال جاری با تدابیراتخاذ شده به 65 سانتی متر رسیده است.
نوروزی گفت: آموزش صحیح و فرهنگ سازی درست مصرف کردن آب به دانش آموزان از سال های نخستین، کمک بزرگی در مواجهه و گذر از بحران کم آبی است.

* اسفراین، دشت شدید بحرانی آب خراسان شمالی است
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی نیز در این آیین با اشاره به وضعیت بحرانی آب در استان و کاهش نزولات آسمانی گفت: شهرستان اسفراین دشت شدید بحرانی آب در استان است و همه باید کمک کنیم بیلان آبی آن مثبت شود.
رضا عطایی گفت: بیلان آب به میزان برداشت آب از سفره های زیرزمینی و وارد شدن آب به این منابع گفته می شود که باید این روند اصلاح شود.
وی گفت: برنامه دراز مدت برای جبران منابع آبی داریم اما باید از همکاری مردم و فرهنگ سازی مصرف درست آب که بسیار موثراست بهره مند باشیم.
آیین پایانی سومین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب با حضور جمعی از دانش آموزان کلاس اولی و مسئولان شهرستانی و استانی در اسفراین برگزار شد.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که چندین سال است با کاهش نزولات آسمانی ،خشکسالی و کاهش منابع آبی دست و پنچه نرم می کند.
/7189/3007/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.