جلیل رمضانی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون این میزان تسهیلات در حال جذب است اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 41 نفر برای اخذ تسهیلات مشاغل خانگی صنایع تبدیلی کشاورزی به بانک های این استان معرفی شده اند.
وی بانک های عامل را تجارت، سپه و صادرات عنوان کرد و گفت: معرفی تسهیلات مزبور برای ایجاد مشاغل خانگی در بخش بسته بندی سبزیجات، ترشیجات، خشکبار میوه، عسل، بسته بندی محصولات کشاورزی و ... در تمام شهرستان های این استان است.
رمضانی افزود: این استان یکی از استان هایی است که در زمینه کشاورزی دارای استعدادهای بالقوه ای است و بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود به همین دلیل باید هرچه سریع تر نسبت به ایجاد صنایع مناسب گام های موثری برداشته شود.
طی 10 ماه نخست سال جاری 22 فقره جواز تاسیس واحدهای تولیدی در حوزه کشاورزی با ظرفیت 134 هزار و 232 تن در استان خراسان شمالی صادر شده است.
استان خراسان شمالی با 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی یکی از قطب های تولید محصولات زراعی و کشاورزی است که سالانه افزون 2 میلیون و 500 هزار تن محصول تولید می شود.
این میزان تولید محصول نیاز زیاد به صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی دارد.
7186/6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.