به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این مدیریت اسماعیل محمود آبادی اظهار کرد: بخش گرمخان بیشترین سطح زیر کشت کلزا را در این شهرستان به خود اختصاص داده است.
وی گفت: سال زراعی گذشته 151 تن کلزا از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان برداشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بجنورد برگزاری کارگاه و کلاس آموزشی و ترویجی اختصاصی کشت کلزا در مناطق مستعد کشت این محصول و توزیع 2280 کیلوگرم بذور کلزای اصلاح شده شامل 2175 کیلوگرم بذر وارداتی از ارقام ایکس پاور، ایکس کالیبور، بروتوس، کودیاک، تراویاتا، روهان، گارو، هیدرومیل و 105 کیلوگرم بذر کلزای تولید داخل نظیر رقم اکاپی را از جمله اقدامات انجام شده این مدیریت در جهت توسعه سطح زیر کشت و افزایش عملکرد در واحد سطح در راستای حمایت از کلزاکاران شهرستان عنوان کرد.
محمودآبادی با اشاره به اهمییت استفاده از دستگاه ریزدانه کار در کشت مکانیزه محصولات کشاورزی گفت: تعداد پنج دستگاه ریز دانه کار از محل اعتبارات مکانیزاسیون این شهرستان جذب و توزیع شد.
وی افزود: استفاده و بکارگیری این ادوات کشاورزی در کشت، علاوه بر افزایش ضریب و درجه مکانیزاسیون، امکان تنظیم دقیق میزان بذر مصرفی در واحد سطح و در نتیجه مصرف بهینه بذر، تنظیم دقیق عمق کاشت و سهولت کالیبراسیون و کشت محصولات را فراهم می کند.
شهرستان300 هزار نفری بجنورد بیش از 50 هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت دارد که 17 هزار خانوار آن بهره بردار بخش کشاورزی هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.