جلیل رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این واحد صنعتی، ظرفیت جذب 176 تن شیر خام را دارد و بهره برداری از آن می تواند تاثیر زیادی در بهبود بازار شیر داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: این واحد صنعتی، تولیدکننده پنیر و سایر محصولات لبنی است و برای 40 نفر اشتغال زایی کرده است.
وی افزود: سرمایه گذار این طرح پیش از این، قرار بود واحد تولید شیرخشک در شهرک صنعتی فاروج ایجاد کند که به علت هایی، طرح مزبور به تولید پنیر تغییر یافت.
وی افزود: برای اجرای این واحد تولیدی، 77 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که 17 میلیارد ریال آورده سرمایه گذار و 60 میلیارد ریال نیز از اعتبارات تسهیلاتی تامین شده است.
به گفته رمضانی اکنون هشت واحد لبنی در این استان دارای مجوز است که 2 واحد از این تعداد غیر فعال است و 6 واحد در حال فعالیت است.
وی علت غیرفعال بودن واحدهای لبنی را استفاده نکردن از تکنولوژی عنوان کرد و افزود: مدیران این واحدهای صنعتی اهلیت کار در صنایع لبنی را نداشتند و بیشتر به دنبال دریافت یارانه های دولتی بودند.
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: امید است سرمایه گذاران واحدهای لبنی با استفاده از تکنولوژی روز بتوانند با صنایع بزرگ کشور رقابت کنند و در بازار حضور خوبی داشته باشند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.