به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری محمدرضا صالحی در دیدار نماینده وزارت دفاع در استان گفت: سد گلمندره یکی از پروژه های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان با پیمانکاری وزارت دفاع است که به منظور جلوگیری از تخریب های ناشی از سیل به منطقه جنگل گلستان تعریف و اجرایی شده است.
وی اظهار کرد: جذب اعتبارات برای این پروژه یکی از اولویت ها است چرا که بروز احتمالی یک سیل با توان تخریب بالا علاوه بر خطراتی که برای جنگل گلستان به همراه دارد موجب هدر رفت سرمایه گذاری های اقتصادی و انسانی در چندسال اخیر می شود.
استاندار خراسان شمالی ادامه داد: پیگیر هستیم تا وزیر نیرو در ایام دهه فجر در استان حضور یابد تا از مساعدت ها و حمایت های لازم وزارت متبوع برای پروژه های مرتبط با بخش انرژی های خورشیدی و منابع آبی به ویژه سدها بهره مند شویم.
صالحی بر پرداخت حقوق معوق کارگران این پروژه نیز تاکید کرد و گفت: در برخی موراد در تعریف یک پروژه با حضور دولت، پیمانکاران و کارگران، پیمانکار پروژه با کناره گیری خود کارگران را برای دریافت حقوق مقابل دولت قرار می دهد این در حالی است که پیمانکار باید از دولت منابع مالی دریافت و حقوق کارگر را پرداخت کند.
در خراسان شمالی تاکنون هفت سد شامل بیدواز، چری، غلامان، شیرین دره، شورک، بارزو و گلول تکمیل و به بهره برداری رسیده اند.
استان خراسان شمالی با داشتن 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی یکی از قطب های کشاورزی در کشور محسوب می شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.