دکتر محمد فرامرز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعتبار هزینه شده را از سال 82 تا 95 عنوان و اظهار کرد: اعتبار مصوب طرح حفاظت حوزه سیل گلستان از ابتدا تا سال 95 ، 97 میلیارد و 984 میلیون ریال بوده است که 70 درصد اعتبارات مصوب شده تخصیص و هزینه شده است.
وی با بیان اینکه برای عملیات آبخیزداری حوزه سد گلستان از ابتدا تاکنون 594 هزار متر مکعب عملیات سازه ای انجام شده است گفت: مساحت حوزه آبخیز گرگان رود در استان خراسان شمای 99 هزار و 235 هکتار است که 100 درصد از وسعت حوزه مطالعات تفضیلی اجرایی و 78 درصد عملیات آبخیزداری در آن انجام شده است.
فرامرز افزود: اگر چه به واسطه تغییرات اقلیمی پیش رو که استان ما نیز متاثر از آن خواهد بود شاهد تغییرات و ناهنجاری در بارندگی ها خواهیم بود امید است با اجرای به هنگام طرح های کنترل سیلاب بتوان میزان آسیب های ناشی از این اتفاقات را کاهش داد.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

***
همشهریان گرامی خراسان شمالی برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادها می توانند به یکی از روش های ذیل از فعالیت های رسانه ای و خبری این استان آگاه شوند.
مراجعه به سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : http://www.irna.ir/nkhorasan
با عضو شدن در کانال تلگرامی خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به آدرس : https://t.me/irnabojnurd
با فالو کردن آدرس صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام به آدرس: https://www.instagram.com/irnabojnurd
هچنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به مدیریت ایرنا می توانند در 24 ساعت به آدرس زیر تلگرام کنند.
https://t.me/irnaBOJ
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.