سرهنگ موسی الرضا حیاتی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: حاملان قاچاق چوب قصد حمل بار را از شهرستان خلیل آباد کاشمر برای قوچان داشتند که صدور حمل بار آنان خارج از مجوز بود که متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: 2 نفر از حاملان قاچاق چوب به مراجع قضایی معرفی شدند و کامیون آنان توقیف شد.
سرهنگ حیاتی افزود: با توجه به نزدیک شدن سال جدید و شروع گردش های بهاری طبق دستورات، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری این استان برای پیشگیری از تخریب و قطع این درختان توسط افراد سودجو آماده باش هستند.
فرمانده یگان حفاظت منایع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از تورهای ایست و بازرسی در ورودی و خروجی این استان خبر داد و گفت: طی بازرسی های صورت گرفته نیروهای یگان حفاظت این اداره کل، وسایل کامیون بار چوب را کنترل کردند که موفق به کشف قاچاق چوب موسوم به طاق شدند.
سرهنگ حیاتی با بیان اینکه مردم باید قدر این نعمت الهی را بدانند و درختان را مورد تخریب قرار ندهند افزود: مردم می توانند هرگونه تعرض به طبیعت، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را دراسرع وقت به شماره تلفن 1504 (امداد جنگل و مرتع) اطلاع دهند.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک‌میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.